Fles en eerste hapjes

Hoihoi,

2 vraagjes over onze dochter van 5.5 maand

Ze kreeg steeds 4x een fles van 210 nutrilon en dat ging goed alleen de laatste nachten moesten we elk half uur haar speentje erin doen. Afgelopen nacht direct om 00.00 een extra fles van 210 gegeven en niet meer gehoord, ze zal dus honger hebben gehad. Nu zitten we dus op 5x 210, is dit niet veel te veel? Ze groeit wel ontzettend hard en is al wel groot maar hoe zwaar precies weet ik niet.

Vraag 2:
We oefenen al vanaf mnd 4 met oefenhaojes maar dit gaat niet echt van harte. Nu 1.5mnd later komt er nog niet meer binnen dan 1a 2 lepeltjes per keer. Over 2 mnd word het al onderdeel van haar dagelijkse voeding (hoe dan...) ook msg ze brood maar ze krijgt dus niet eens gladde hapjes weg, laat staan brood oid. Is dit normaal ?
 
Flessen van 210 vind ik persoonlijk echt teveel per fles. Ik gaf met ruim 5 maanden 5 keer 180/6. Meer niet. Was ook niet nodig. Misschien krijgt je kindje teveel melk en heeft ze geen trek meer in nog meer hapjes. Ik begon trouwens zelf pas rond 5,5 maanden met oefenhapjes en rond 8 maanden met brood. Eerder vond ik niet nodig en zie ook hierin geen toegevoegde waarde met 5,5 maanden. Melk blijft tot een jaar de belangrijkste voedingsbron.
 
Maak je vooral geen zorgen voor over 2 maanden. Baby's ontwikkelen in sprongen. Iets wat ze het ene moment totaal niet kunnen, kunnen ze soms een maand later prima.
 
Elke baby is op een andere leeftijd aan vast voedsel toe. En knabbelen op een korstje is in het begin echt voldoende voor het "eten" van brood. Komt vanzelf.
 
Hoihoi,

2 vraagjes over onze dochter van 5.5 maand

Ze kreeg steeds 4x een fles van 210 nutrilon en dat ging goed alleen de laatste nachten moesten we elk half uur haar speentje erin doen. Afgelopen nacht direct om 00.00 een extra fles van 210 gegeven en niet meer gehoord, ze zal dus honger hebben gehad. Nu zitten we dus op 5x 210, is dit niet veel te veel? Ze groeit wel ontzettend hard en is al wel groot maar hoe zwaar precies weet ik niet.

Vraag 2:
We oefenen al vanaf mnd 4 met oefenhaojes maar dit gaat niet echt van harte. Nu 1.5mnd later komt er nog niet meer binnen dan 1a 2 lepeltjes per keer. Over 2 mnd word het al onderdeel van haar dagelijkse voeding (hoe dan...) ook msg ze brood maar ze krijgt dus niet eens gladde hapjes weg, laat staan brood oid. Is dit normaal ?
Als iets meer geven helpt voldaan te zijn met speen, is het duidelijk nodig. Betekent vooral dat ze heel groot wordt later, en dat ze waarschijnlijk niet heel lang in een kledingmaat blijft.
 
Haha nou teveel melk krijgt ze zeker niet, ze komt netjes elke 4 uur en hoeveelheid melk is afgesproken met cb. Denk dat elk kindje anders is. Onze oudste dochter heeft nog nooit een fles gehad van 210 maar had met haar 1e verjaardag ook pas maat 74. Onze jongste zit al bijna in maat 74, is een hele grote dame maar wel volgens haar eigen lijntje netjes in verhouding. En die heeft dus meer behoefte aan melk

Hoop idd dat die knop dan ineens omgaat wbt voeding. Ik was een beetje huiverig omdat ze bij t cb aangeven dat sommige baby's die johannesbroodpitmeel in de fles krijgen, moeite hebben met eten
 
@2Boysmama daarnaast is 4 flessen van 210 nog minder dan 5x 180 dus geen trek hebben zou niet uitmaken als je jou schema met die van ons vergelijkt... is maar net welk ritme je kindje heeft.
.nu sinds 2 dagen proberen we dus die 5e fles en daar verbaas ik me over dat ze die dus nodig heeft omdat ze anders elk half uur wakker is
 
@2Boysmama daarnaast is 4 flessen van 210 nog minder dan 5x 180 dus geen trek hebben zou niet uitmaken als je jou schema met die van ons vergelijkt... is maar net welk ritme je kindje heeft.
.nu sinds 2 dagen proberen we dus die 5e fles en daar verbaas ik me over dat ze die dus nodig heeft omdat ze anders elk half uur wakker is
Ik blijf van mening dat voor een baby een fles van 210/7 een te grote hoeveelheid is. Liever 5x 180/6 dan 4x 210/7.
 
Terug
Bovenaan