Fles en slapen

<p>Mijn zoontje is nu 18 weken oud. Hij krijgt flesvoeding. Meestal drinkt hij om de 3 u ongeveer.</p><p>Zijn ritme ziet er als volgt uit: slapen-fles-verschonen-spelen </p><p>Thuis gaat dit meestal goed en blijft hij goed in zijn ritme. Hij is gewend om na zijn slaapje te drinken. Hij wordt huilerig als hij moet wachten. Nu doen we dit ook vrijwel niet. Toch zou ik het fijn vinden wat meer regelmaat te hebben. </p><p> </p><p>Hoe doen jullie dat als je kindje eerder wakker wordt dan de volgende voeding (ik bedoel niet een beetje eerder)? </p><p> </p>

Onze zoon is nu 4 maanden en een week. Wij voeden hem gewoon op verzoek. Soms zit er nog geen 2 uur tussen flesjes. We zitten nu op 5 flessen van 210 en dat gaat super! Soms zelfs een flesje meer. Hij is nu 62 cm en 6,2 kilo. 

Ik ben dit ook aan het uitzoeken. Ons zoontje ia een stukje jonger maar wordt ook vaak ver voor voedingstijd wakker en is dan heel huilerig. Een flesje zou hem wel stil krijgen maar dan gaat hij op den duur allemaal halve flesseb drinken, dat wil ik voorkomen. Ik ga het van de week even met de arts bespreken, dus mochten er handige tipa voor een iets ouder kindje bij zitten dan laat ik het weten. 

Hier hetzelfde, maar dan met zoon van 16 weken en aan het overgaan van 6 naar 5 flessen. Ik probeer hetzelfde ritme aan te houden als jij alleen met een fles om de 4 uur is dat niet echt meer te doen merk ik. Bij een fles om de 3 uur werkt het alleen als hij 1,5 uur slaapt en dat refde hij zeker niet altijd. 
Mijn ‘oplossing’: ritme ietsje ruimer nemen. Belangrijkste is de max 1,5 uur wakkertijd aanhouden en het slaapritueel dat we hebben. Voeden komt niet meer altijd na slapen, soms zitten er zelfs 2 korte slaapjes tussen de voedingen! Maar ik moet zeggen dat hij langere slaapjes lijkt te doen nu hij minder dlessen krijgt met meer erin... 
En fles om de 4 uur zie ik als richtlijn, hij geeft het zelf prima aan! Soms zit er minder tijd tussen, soms meer, als hij nog ligt te slapen. 
Ik denk dat het ritme en regelmaat enorm heeft geholpen om een basis van herkenning en rust te creeeren en dat het daarom nu makkelijker wordt om er iets ruimer mee om te gaan. En nogmaals, ik merk dat met name de wakkertijd het belangrijkst is en waar kan de volgorde van dingen aamhouden. Hoop dat je hier iets aan hebt!

Terug
Bovenaan