Fles erg snel leeg (met als gevolg veel spugen); welke fles / speen??

Hoi,

Ik zit met een flessendilemma....

Mijn dochtertje van ruim 11 weken oud zuigt erg hard en heeft daardoor binnen de kortste keren haar flesje leeg. Voorheen gebruikten we een Avent-fles, en die had ze binnen 10-12 minuten leeg (160 cc, met een nummer 1 speen).

Deze week ben ik overgestapt  op een Difrax-fles, met een dental speen maat S (speciaal voor baby's met sterke zuigkracht en die zich snel verslikken), en hiermee doet ze inderdaad veel langer over de fles, waardoor ze veel minder spuugt. Alleen doet ze er nu 30 tot 50 minuten over, wat natuurlijk érg lang is. Ze moet er ook erg hard voor werken, waardoor ze tussendoor bijna in slaap valt. Ik moet haar echt blíjven stimuleren om te blijven drinken, en na de fles is ze bekaf.

Ik heb inmiddels ook al een maatje groter (M) geprobeerd van Difrax, en de kleinste kersspeen van Difrax, maar die gaan allebei weer véél te snel.

Ik ben dus op zoek naar een fles met een speen die tussen de Avent nummer 1 en de Difrax Dental maat S inzit.... wie kan mij helpen met het vinden van De Perfecte Speen??

Oja, ik vind het erg prettig als het een systeem is met een luchtventiel, zoals Difrax en Avent (zodat ze de fles niet vacuum kan zuigen). Verder ben ik helemáál niet veeleisend...

Alvast bedankt voor de reacties!!

groetjes,
Myrna (mama van Isis)

hallo Myrna,

Wat een gedoe he met die flessen, wij hebben voor onze zoon ook heel wat afgezocht en uitgeprobeerd. We hebben de flessen van dr. brown uiteindelijk gekocht. Ik moet zeggen dat ik hier geen enkel ongeblik spijt van heb gehad. dit zijn flessen met verschillende standen en spenen, speciaal systeem voor darmkrampjes e.d Ook gebruikte wij Johannes broodpitmeel door alle voedingen, dit maakt de melk dikker en zo kun je het prima gebruiken voor snelle, stevige drinkers met een speentje 1 of 2. ook gaat dit het spugen tegen omdat de voeding niet zo makkelijk om hoog komt. Ik heb zelf de flessen besteld bij www.sweetbabyfeet.nl je moet maar even kijken of deze nu nog het voordeligst zijn. ze hebben volgens mij ook een concurent B-free.

succes.

Mams van Thijs, bedankt voor je reactie.
Ik had inmiddels van een kennisje de tip gekregen om een Dodie fles met 1-2-3 speen te gaan gebruiken, en ik moet zeggen dat dit wel redelijk gaat. De ene keer beter dan de andere keer, maar over het algemeen gaat het best goed. Ik heb voor de zekerheid ook maar alvast johannesbroodpitmeel in huis gehaald, maar daar wil ik eigenlijk liever niet mee aan de gang tenzij het echt nodig is.
Ik hoop nog steeds dat het op te lossen is met een andere fles/speen.

Ik zag bij de Etos ook nog het merk Didi staan, heeft iemand daar ervaringen mee? En dan gaat het dus voornamelijk om de speen, of de melk hier erg snel doorheen komt of vrij langzaam (klein/groot gaatje). En ook hoor ik positieve geluiden over de Bfree flessen, maar weet ook iemand daarvan of de speen een klein of groot gaatje heeft?

Nog even voor de duidelijkheid; de Avent speen nr. 1 gaat dus al te snel!

Alvast bedankt voor de reacties!
Myrna

Terug
Bovenaan