fles,fruit,sapje...??

Hoi,
Mijn meisje is bijna 5 mnd,Nou gaan we beginnen met fruit hapje.Ze krijgt al 30 cc sapje tussen door `s morgens en `s avonds.Moet ik naast het fruithapje toch sapje geven?En wanneer fruit,hoe laat?Ze krijgt nu:
8 /8.30 uur fles (210 cc /7schepjes)
10 /10.30 sap
11.30/12.00 fles (210/7)
15.30/16 u fles (210/7)
18.00 /18.30 sap
19.30/20u fles(250 voeding plus 2 eetlepels rijstebloem=2 schepjes van dat nutrilon lepeltje)
Ik dacht `s morgens het fruithapje te geven,maar hoe laat,op de tijd sapje en sapje laten vervallen?
Ik weet ook dat deze vraag over fruit vaker gesteld wordt,sorry voor alweer de vraag.
Groetjes Gaby

Hoi,

ik snap je vraag. Ik vind het ook altijd weer puzzelen met zo'n voedingsschema. Bij mijn eerste kind gaf ik het fruithapje altijd 's middags tussen twee en drie uur. Ik heb nu een dochtertje van 6 maanden. Zij krijgt het fruithapje 's morgens, omdat ze 's middags lang slaapt. Bij mij is het voedingsschema nu als volgt:
8.00/9.00 papfles (180cc/6schepjes/2 en een halve eetlepel rijstebloem)
10.00/11.00   fruithapje
12.00/13.00 fles (210cc/7schepjes)
16.00/17.00 papfles
20.00/21.00 fles (210/7)
Ik heb voor het sapje niet echt een vaste tijd. Dat geef ik gewoon willekeurig tussendoor. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!
Groetjes,
Suzanne

Hoi,

Yari is nu 6 maanden en ik ben met  bijna 5  maanden begonnen met fruit.
Zij schema was toen zo:

7.30 uur  210 cc water +  7 schepjes voeding
8.30-10.45 uur slapen
11.00 uur wat fruit en als hij niet veel at een klein beetje diksap na.
12.00 uur 180 cc water + 6 schepjes voeding
12.30-15.30 uur slapen
16.00 uur 180 cc water + 6 schepjes
17.00-19.30 uur slapen
20.00 uur 210 cc water + 7 schepjes + 2 eetlepels rijstebloem
20.30 uur slapen tot 7.30 uur.

Nu met 6 maanden heeft hij ongeveer hetzelfde schema alleen eet hij zijn fruit nu supergoed ( zo rond 10.30 uur)
Sapje geef ik nu niet meer, hij komt er niet aan toe, hij slaapt nog veel.
En om 16.00 uur krijgt hij nu een potje groente met 100 cc melk erachteraan.

Als hij een potje van 6 maanden opkan vervalt zijn kleine flesje van 100 cc en geef ik hem wat sap als hij daar behoefte aan heeft.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes Marina.

Hoi,
Groenten begin je dus maand later mee?En als ze het potje eens op krijgt de fles laten vervallen?
Ik heb zeker wat aan jullie adviezen,of hoe jullie het doen,altijd fijn om te lezen.
gr gaby

Hoi Gaby,

Volgens mij verschilt het een beetje per consultatiebureau wat ze voorschrijven over het eten. Bij mij is het zo dat een fruithapje eventueel mag vanaf vier maanden, maar officieel pas vanaf 6 maanden. Ze zeggen dat dat het beste is om eventuele allergieen tegen te gaan. Ik weet niet of dat zo is, maar ik volg het schema maar gewoon. En dan met 6 maanden ook groentehapje met yoghurt na. Dan komt dus het flesje van 16.00 te vervallen. Wij hebben nog even met het groentehapje gewacht, omdat Chantal een beetje van slag was door alle drukte van de feestdagen. maar daar gaan we binnenkort mee beginnen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat! Hoe bevalt het groentehapje bij jullie kinderen?

Groetjes,
Suzanne

Hoi Gaby,

Ik geef Yari nu nog wat melk na zijn  groente omdat hij eerst een fles om 16.00 uur kreeg, nu eet hij een klein groentepotje van 4 maanden op maar dit is nog niet genoeg.
(meer groente eet hij nog niet maar mopperd wel dat hij " iets " meer wil )
Als hij zijn potje van 6 maanden opeet is dit genoeg en krijgt hij er geen klein flesje melk erachteraan. Dan krijgt hij een danoontje start, kijken of hij dat lekker vind..
Ik heb dit bij Yenna destijds ook gedaan ( tip van het cb ) en dit werkte prima, tja en als je bij je 1e kindje een goede ervaring ermee hebt doe je dat denk ik ook bij de 2e.

Ook bij Yari werkt dit prima.

Ik hoop dat je het een beetje snapt, anders hoor ik het wel.

Groetjes Marina.

Terug
Bovenaan