Fles geven 5 maanden?

Hallo ik heb even een vraagje mijn meisje wordt bijna 6 maanden. Ik zit met t volgende probleem en dat vreet best aan me en dat is dat mijn meisje erg zwaar begint te worden voor de fles te geven op de arm. Ze snapt nog niet hoe de fles vast gepakt moet worden. Herkennen jullie dit en hebben jullie tips?

Ja, dat is zeker herkenbaar dat ze daar te zwaar voor worden. Maar je hoeft je kindje toch niet helemaal te dragen/tillen voor de fles? Ik zorgde dat ik een hoek op de bank had met goede kussens, zodat jij je arm goed kan ondersteunen en je kindje dan eigenlijk tegen jou aanleunt, zonder dat je haar niet hoeft te tillen en je haar gewicht niet voelt. Snap je wat ik bedoel?
Succes! 

Mijn zoon (5,5 maand) drinkt graag rechtop zijn fles dus gewoon zittend op mijn schoot, of rechtop of met zijn rug tegen mijn borst. Misschien kan je dat proberen?

Ik gaf vanaf een maand of 3 de fles terwijl ze op de bank naast me lag. Kussen om haar iets hellend neer te leggen. Beentjes over mijn bovenbeen heen. Ik zit erbij dus van de bank vallen zal niet gebeuren. 
Zij wilde al heel snel niet meer op de arm gevoed worden, dus ik deed het daarom. Maar ik heb ook nooit met een zware baby gezeten daardoor. Vanaf 6 maanden lukte de fles vasthouden terwijl ze zo lag met het laatste beetje. En een maandje later kon ze m zelf zo vasthouden, als ze daar zin in had. Pas tegen een jaar lukte het om zittend zelf een fles te drinken, maar toen dronk ze al lang uit een rietjesbeker overdag. Zij snapte heel lang niet dat je de fles of tuitbeker omhoog moest houden. Vandaar dat we vanaf het 3 flessenschema, zo rond 8/9 mnd de lunchfles uit een rietjesbeker zijn gaan geven.

Terug
Bovenaan