fles --> tuitbekertje

Mijn zoontje van 1,5 wil niet uit een tuitbekertje drinken. Hij wil wel uit een gewone beker of glas drinken, maar dan moet ik hem ieder slokje geven, want dat lukt hem nog niet alleen.
Verder drinkt hij dus alles uit zijn flesje.
Ik heb al verschillende soorten tuitjes en bekers geprobeerd. Ook een tuitje die ik op zijn gewone fles heb gedaan.
Maar hij wil er absoluut niet uit drinken.

Wie heeft er een goede tip voor mij??

Groetjes, Yana
 
Hoi Yana,

Heb je ook wel eens een rietje geprobeerd?
Meestal krijg je kind de techniek van het rietje drinken onder de knie door eerst een pakje drinken aan te bieden en hierin een beetje te knijpen.
Onze zoon drinkt zijn melk 's ochtends en 's middags uit een gewone beker. 's Middags krijgt hij thee of sap uit een gewone beker óf  soms met een rietje. We hebben een beker van Tupperware met een deksel waar een gewoon rietje in past. Voor onderweg hebben we de antilek beker van Nuby met een rietje. Dit werkt bij ons heel goed.
Succes!

Groetjes Marieke
 
Hoi Marieke,

Een beker met een rietje had ik al eens geprobeerd. Maar hij snaptje niet zo wat hij daarmee moest. Ja, het rietje deed hij wel in de mond. Dus misschien is het inderdaad een goed idee om het eens met een pakje drinken te proberen.
Ga ik doen.
Bedankt voor de tip.

Groetjes! Yana
 
Hoi Jana,

mijn zoontje is pas 7 maanden dus hij drinkt nog niet uit een bekertje, maar op het cb adviseerden ze me binnenkort hiermee te beginnen. Geen tuitbekertje, want daarmee zuigen ze nog, terwijl ze moeten leren drinken.

Ze adviseerde me om een gewone (plastic) beker met twee oortjes te gebruiken en te beginnen met hele dikke vloeistof , bv joghurt.( Zodat het er niet meteen helemaal  uitloopt als hij de beker op zijn kop houdt.)

Als dat zou lukken kun je overstappen op dunnere vloeistoffen. Geen idee of het werkt, maar het klonk wel logisch, ik ga er binnenkort mee beginnen.

groetjes
Amanda
 
Je kunt je zoontje toch ook leren drinken uit een gewone beker? Dat zou in principe op die leeftijd wel moeten kunnen. Mijn zoontje is een paar maanden jonger en kan ook zelf uit een beker drinken. Je moet er wel bijblijven, want als hij genoeg heeft, keert hij de beker om. Maar ik hoef de beker niet voor hem vast te houden.

Groetjes,
Helena
 
Ik wil mijn zoontje wel uit een beker laten drinken, maar als ik er maar hij zet de beker gelijk helemaal aan zijn mond zodat alles er in een keer uitvalt.
Met een rietje kan hij inmiddels, maar dat wil hij ook weer niet.
Kan idd. eens yoghurt in een beker proberen te doen.
Want met anderhalf nog steeds een flesje vind ik ook niet fijn. Ik geef hem inmiddels alleen nog maar water uit een flesje, zodat hij toch wat binnen krijgt als hij iets anders niet wil hebben.

Ik blijf in ieder geval proberen.
 
Dat deed mijn zoontje in het begin ook idd! Het is ook wel een ingewikkelde handeling om te leren.

Oefenen kun je met yoghurt en je kunt ook oefenen als je kindje in bad zit. Dan geeft het niet als het mis gaat
Wij gaven ons zoontje iedere avond een beker lauw water mee in bad en daarmee heeft hij het geleerd.

Groetjes,
Helena
 
We hebben afgelopen week heel veel geoefend met uit een beker drinken, dat gaat steeds beter. Doordat hij nu snapt hoe dat moet, kan hij ook uit een tuitbeker drinken. Dus als ik er niet de hele tijd bij kan blijven, dan drinkt hij daar gewoon uit.
En uit een rietje drinken kan hij ook.
Dus een heleboel mogelijkheden erbij.

Bedankt voor alle tips

Groetjes, Yana
 
Terug
Bovenaan