fles in bed

hoi allemaal

ik weet niet of ik hem hier goed neer zet.

mijn zoontje gaat altijd met de fles naar bed sinds dat hij zo´n 6maanden was(ik weet dat ik fout ben geweest om me er mee in te laten maar hij vind het zo heerlijk dat flesje in bed.) nu is hij 1 en straks hoef die papfles niet meer .
ik vroeg me af of jullie wat tips hebben om het hem af te leren

groetjes nlk
 
Tja.... hij is het helemaal gewend dus het zal niet meevallen. Gewoon in 1 keer stoppen lijkt me... hij zal het de eerste avonden niet leuk vinden, maar na een paar avonden is hij het gewend.
Kan zijn dat het m helemaal niet uitmaakt. Dat zou helemaal mooi zijn natuurlijk.
 
Mijn mening....lekker die papfles laten drinken...ze geven vanzelf aan dat ze die fles niet meer willen.Wij hebben de papfles soms ook nog sochtends en onze dochter is net 3.(ons voordeel is dat er dan medicijnen in gaan en op die manier het makkelijkste naar binnen)
Maar soms wil ze meteen al een boterham of een bordje pap...als ze wat ouder worden geven ze dat zelf heeeeel goed aan!!

grt kris
 
Hallo,
Mijn dochter is 17 maanden en gaat ook nog met een fles naar bed. Dit omdat ze overdag heel weinig drinkt, dus ze krijgt hem zolang ze dat bliijft doet. (is trouwens in overleg met de KA). Kan echt geen kwaad en ze geeft zelf wel aan of ze hem wel of niet wil.
Ik geef hem wel heel erg verdund... dus ong 200 water en 3 schepjes peutergroeimelk.

Groetjes Sabine
 
Even doorbijten, maar zal inderdaad in een keer stoppen. Bedritueel iets veranderen? Of de papfles eerst geven en dan naar bed met ritueel? In ieder geval niet meer mee naar bed ;-)

Succes!
 
Ik zou denk ik de papfles ook kort voor het naar bed gaan invoeren. Ons zoontje (18mnd) krijgt ook nog gewoon een fles voor het slapen gaan. Voor de nacht zou je eventueel kunnen overbruggen door er een flesje water neer te zetten.
 
Misschien eerst de fles geven en in bed de fles vervangen door iets anders? Speeltje, knuffel, tutje, flesje water?

Het lijkt of de fles gewoon iets is wat voor een gevoel van veiligheid zorgt.

Succes!
 
Terug
Bovenaan