Fles in de vaatwasser?

Ik hoor regelmatig om me heen dat je de fles van je kindje gerust in de vaatwasser kan doen. Ik heb daar niet zo'n goed gevoel bij. Ben bang dat er 'resten' van het vaatwasblokje   ofzo achterblijven. Ik spoel de flesjes om met heel heet water of kook ze af en toe nog uit. Mijn zoontje is 5 maanden.
Wat doen jullie?
X Bloem

ik weet ook nooit goed wat te doen.Ik stereliseer ze altijd voor gebruik en 1 x in de week kook ik heel de boel uit. Maar in de vaatwasser durf ik niet echt, idd bang voor resten.
Misschien is het wat overdreven..... zeg t maar.

groetjes patries

heey meiden,

De fles van Esmee ( 3weken) kook ik iedere morgen nog uit in een pan.
De pap/melk fles van Lieke (2 jaar) gaat gewoon de vaatwasser in..
Geen idee wanneer ik de fles van Esmee ook in de vaatwasser ga doen, denk met
een half jaartje ofzo...

liefs

boas is nu 13 weken en ik doe de flessen na de voeding omspoelen en als de vaatwasser aangaat gaan ze mee.dat is hier zo'n 3 keer per week.af en toe kook ik alles nog wel eens uit,1 keer in de 2/3 weken ofzo.
groetjes kari

Hoi Bloem,

Wij doen de flessen ook gewoon in de vaatwasser, en ik kook ze nog 1 keer per week uit. Ze is nu 4 mnd en ik doe ze al een maand of 2 in de vaatwasser. Kan geen kwaad hoor, pas wel op wanneer ze macaroni/spaghetti hebt gegeten want dan verkleuren de flessen/losse onderdelen.

Ik doe de speen er uiteraard niet in. Volgens de kraamhulp kan dat prima, op het heetste programma.

He hallo,

vaatwasser zie ik ook nog niet zo zitten, heb je net een spaghettisauspan erin en dan zijn je flessen toch helemaal rood, of zie ik dat verkeerd.

Na elk gebruik wassen wij de flessen met heet water en afwasmiddel, daarna gaan ze in de magnetronsterilisator. Misschien wel overdreven hoor, terwijl ik eigenlijk wel van mening ben dat het ook niet te steriel moet zijn dat ze er ook aan moeten wennen en een beetje weerstand op moeten bouwen, beetje tegenstrijdig dus.

Carina

Terug
Bovenaan