fles klaar zetten/ meer voeding?

Dag dames,

woensdag komt mijn schoonmoeder voor het eerst oppassen omdat ik weer ga werken.
Nu wil ik een flesje klaar zetten in de koelkast zodat zij het alleen nog  maar op hoeft te warmen en geen schepjes meer toe moet voegen.
Nu vraag ik mij af of dat gewoon kan of niet?
T is toch wel moeilijk hoor om je kindje uit handen te moeten geven, hebben jullie dat ook?
Nogt een vraag, mijn zoontje krijgt 's ochtends de borst dan eind ochtend een fles begin middag een fles eind middag en dan 's avonds weer de borst.
soms krijgt hij tussendoor nog een fles zodat hij op 4 flessen zit
Nu doe ik 180/met 6 scheppen   en komt vaak om de 2 1/2 uur 3 uur nu  wil ik het liefste dat daar iets meer tussen zit maar ik dat moglijk?
Hij is 3 mnd 1 week en woog een maand geleden 6.5 kilo..

Hoop dat jullie hier een antwoord op weten...

Groetjes

Over het klaarzetten van de voeding zijn de meningen nogal verdeeld. De een maakt voeding klaar voor 24 uur, de ander maakt ze per voeding klaar.
Ik had er zelf geen goed gevoel bij om voeding voor 24 uur klaar te maken. Ik heb zelf voedingcontainertjes. Deze heb je in veel soorten en maten. Ik heb ze zelf van de hema, daar kosten ze € 1,50 voor 3 containertjes. Hierin kun je dan de hoeveelheid poeder per fles in doen. Dan hoeft je schoonmoeder alleen nog maar zo'n containertje poeder in de fles erbij te doen.

En voor de hoeveelheid flessen zou je voeding voor hongerige baby's kunnen gebruiken. Dan hebben ze langer een verzadigd gevoel en moet het mogelijk zijn om de tijd tussen de flessen te rekken.

Veel succes met je eerste werkdag! En je schoonmoeder heeft je vriend/man ook groot gebracht. Daarbij zijn de opa's en oma's over het algemeen veel voorzichtiger met hun kleinkinderen. Ze zijn veel banger dat hun kleinkind wat overkomt dan dat ze waren dat hun eigen kind wat overkwam. Ik zie dat heel duidelijk bij zowel mijn ouders als schoonouders!

Groetjes,
Leeuwtje

Volgens mij wordt het afgeraden om voeding zo lang van te voren te berieden.
en ik weet niet hoe het met andere voedingen is maar bij nutrilon wordt aangeraden om eerst het water warm te maken en dan pas de voeding erdoor te doen.

Wat je zou kunnen doen is flessen water met de juiste hoeveelheid is de koelkast zetten en in kleine bakjes schaaltjes de goede hoeveelheid poeder doen.

Maar denk niet dat het nodig is.
Als je het gewoon goed uitlegd komt het vast goed.
Lastig he je kleintje alleenl aten. Mijn meisje was 8 weken toen ze een nachtje bij mijn opa en oma ging logeren. We hadden een feestje en ik wilde der neit meenemen.
Ik had alles wat ze zou kunnen doen en wat ik dan deed opgeschreven.
En ze had het inderdaad keurig gedaan.
Oma's weten ook best veel hoor van kleintjes.
Het is een tijdje geleden maar wij zijn toch allemaal ook groot geworden.
Ik zou me niet teveel zorgen maken en gewoon zorgen dat alles duidelijk uitgelegd is  of op papier staat.
En als je moeder er echt niet uitkomt ben je toch gewoon telefonisch bereikbaar???????????

Terug
Bovenaan