Fles klaarmaken met kraanwater of kokend water?

Ik heb een vraagje. Ik gebruik voor mijn zoontje friso comfort en friso normaal. Ik maak dit altijd klaar met een beetje kokend water en de rest koud water. Hiervoor gebruik ik gewoon koud kraanwater. Nu hoorde ik dat je afgekoeld kokend water moet gebruiken. Weet iemand dit?? Kan het kwaad dat ik kraanwater gebruik??

Ik maak de flesjes voor Tijs nog altijd klaar met Barleduc. Dit o.a. omdat hij veel last heeft gehad van krampjes. Het is aan te raden om het water te koken i.v.m. de bacteriën en  kalk die in gewoon kraanwater zitten. Als je ventje er geen last van heeft, is het volgens mij geen probleem. Maar om eventuele problemen te voorkomen is het misschien verstandig om alles met gekookt water te doen.

Groetjes,
mama van Tijs

Hoi,
Ik deed eerder ook het kraanwater afkoken,maar mijn meisje heeft veel last gehad van darmkrampen en toen zijn we 2 weken geleden overgestapt op spa blauw(dit kook ik niet meer af) en sinds we dat gebruiken gaat stukken beter.
Ik weet niet hoe oud je kindje is maar in begin zou ik zeker eerst het water koken ivm bacterien en kalk enz.
Groetjes Gaby.

Ik heb het nooit gekookt, Lukas kreeg vanaf vier weken de fles. Hij heeft nergens last van ghead. als je op het pak kijkt staat ook dat je het met gewoon koud kraanwater kan doen. Op vakantie in duitsland heb ik het overigens wel gekookt

Mijn zoontje krijgt vanaf 2,5 week de fles en ik maak hem
gewoon met koud kraanwater klaar en hij heeft nergens last van.
Als  hij veel last  zou hebben  van krampjes zou ik het misschien wel doen
maar dat is gelukkig niet zo.

Groetjes Anke

Terug
Bovenaan