Fles melk midden in de nacht???

Hallo moeders!

Ik heb echt hulp nodig!!!

Ons zoontje van 2 wordt elke nacht wel 2x huilend wakker 01.00 en 05.00 slopend!! En wil dan een beker melk. Het is er bij ons een beetje ingeslopen omdat hij daarna weer gaat slapen,...Hij gaat ook al slapen met een fles melk. Volgens mij is dit niet normaal en nu zijn we aan het afbouwen en krijgt hij een fles water mee in zijn bed. Als hij echt dorst heeft kan hij dat drinken dacht ik zo. Makkelijker is anders vannacht zei hij: Ik wil melk hebbe, water niet lekker! En dan HUILEN keihard! Nou, jaaa maar we blijven consequent een paar weken volhouden en dan hopen we maar dat de aanhouder wint ;-)

Eigenlijk schaam ik me hier heel erg voor en past het helemaal niet bij onze opvoeding. We zijn heel consequent en alles gaat goed maar nou, ja je doet veel voor je eigen nachtrust blijkbaar.

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening!
Groetjes, MamaNatas
 
Direct stoppen en doorbijten denk ik. Een paar slechte nachten meer kunnen er dan ook nog wel bij! Peuters zijn zoveel slimmer dan je denkt!

succes hoop dat het probleem snel opgelost is.
 
Hoi,
Je hoeft je echt niet te schamen hoor!! Maar idd stoppen en doorzetten, dat dan weer wel, een kind van 2 heeft dat niet meer nodig en wordt dus wakker uit gewoonte, ik denk als je consequent bent dat het echt geen weken duurt!
Nu kost het wat extra nachtrust, maar als niet doorzet kost het dat nog veeeel langer!
Succes Gr MJ
 
Hoi hoi,

Schamen moet je niet doen hoor. Iedere ouder heeft soms wel zoiets van doe maar dan kan ik ook verder slapen. Maar zoals de andere al zeggen stoppen en zo snel mogelijk.

Groetjes,

Miriam

Heeeeeeeel veeeeel succes!!!
 
vooral je niet schamen en doen wat jou goed lijkt.
Mijn dochter ging ook met een beker melk naar bed.. tot ze echt goed tanden ging poetsen voor het slapen gaan.. toen werdt het een beker water.. voor als ze dorst zou hebben.. dit heeft ze gedaan tot ze 's-nachts zinderlijk werd.. de volhouder wint.. succes ermee...
 
vooral je niet schamen en doen wat jou goed lijkt.
Mijn dochter ging ook met een beker melk naar bed.. tot ze echt goed tanden ging poetsen voor het slapen gaan.. toen werdt het een beker water.. voor als ze dorst zou hebben.. dit heeft ze gedaan tot ze 's-nachts zinderlijk werd.. de volhouder wint.. succes ermee...
 
Echt, je hoeft je niet te schamen! Ik denk dat IEDERE ouder dingen heeft laten gebeuren die ze van tevoren niet van plan waren! Man! Wat heb ik al veel van mijn principes laten varen!

Ik denk idd ook dat je het beste 'cold turkey' met die flessen kunt stoppen. Zal zeer zeker even zwaar worden! Misschien dat jullie het per nacht kunnen afwisselen zodat je toch om de nacht een degelijke nachtrust krijgt. (Misschien zelfs even apart slapen of zelfs eens een nachtje uit logeren) Maar iig volhouden! Als je er eenmaal doorheen bent kun je trots zijn en zul je merken dat jullie kind ook baat heeft bij de goede nachtrust.

Succes!
 
Terug
Bovenaan