Fles melk voor het naar bed gaan

Hi,

wij geven nog steeds een fles melk voordat ons zoontje naar bed gaat, hij is nu 22 maanden, maar ik vraag me af of die fles er niet af kan?

Hij eet niet echt veel, en drinkt ook niet echt melk, hij krijgt 's ochtends nog een papfles van 200cc melk dat is alles, en dus nog die avondfles maar als ik die eraf haal, drinkt hij alleen maar 200cc melk per dag. Is dat wel genoeg aan melkproducten?

groetjes,
lia


 
Hoi Lia,

Volgens het schema wat ik van mijn cb heb gehad hebben kinderen tussen 1 en 4 jaar min. 300ml aan zuivelproducten nodig (dus als hij ook nog yoghurt krijgt dan krijgt hij genoeg)
Maar geef je die avondfles omdat jij dat wil of omdat je zoontje dat nog graag wil?
Mijn zoon is nu 3 jaar.......en heeft tot ongeveer 2,5 jaar ook elke avond een fles melk gehad. Omdat hij dat wilde. En hij heeft tussen 2 en 2,5 jaar niet echt veel gegeten, dus hij had die fles gewoon nog nodig. Want als ik die fles   niet gaf, dan werd hij gewoon 's-avonds laat met honger wakker. En dan kreeg hij alsnog die fles.
Als je zoontje het nog wil waarom niet? Ik zou niet weten wat erop tegen is?

Mijn zoon krijgt nu bij ontbijt 150-200ml melk en bij de lunch 150-200ml melk of een andere zuiveldrank (yogidrink en zo nu en dan ook eens chocolademelk) en na zijn avondeten krijgt hij een bakje yoghurt.

Ik denk dat je gewoon naar je zoon moet kijken, heeft hij het nodig ja of nee?
groetjes Chantal
 
Hi Chantal,
hoe is alles met Leanne? (ben die lia van 0-1 forum, daar kijk ik soms nog is).

Ach ja die fles is gewoon nog heel gezellig eigenlijk en als hij inderdaad nog 300 cc melk of melk producten hoort te krijgen dan laten we het ook maar zo, hij drinkt hem ook niet altijd leeg, of eet niet altijd joghurt op. En als hij weer is slecht heeft gegeten weet ik in elk geval dat hij zijn melk heeft.

Groetjes,
lia
 
Hoi Lia,
Mijn dochter van 3 krijgt die fles nog steeds. Mijn oma is overigens tot haar dood warme melk blijven drinken voor het slapen gaan. Ik zie niet zo waarom dat gestopt moet worden. Als jullie er gelukkig mee zijn, ga je er toch lekker mee door.
Groetjes,
Michelle
 
hoi allemaal
mijn zoontje van 22 maanden krijgt s'morgens in zijn bedje een fles warme melk en s'avonds voordat hij gaat slapen. Hij slaapt er goed op en het is niet zo dat door die met zijn eetlust weg is want hij eet werkelijk alles. Vanmiddag hadden we in de stad een broodje garnalen gehaald en voor mijn vriend een broodje zalm en lekker dat mijn zoontje het vond. Maar om even op mijn verhaal terug te komen zolang hij het nog lekker vind die fles melk zou ik me er maar   geen zorgen om maken. Trouwens mijn zoon van vier en een half die heeft tot een leeftijd van twee en een half een fles melk s'avonds gehad
 
hallo
mijn zoon is net 2 en krijgt smorgens een fles pap en savonds een fles melk. deze krijgt hij op schoot en dan lees ik ondertussen een verhaaltje voor. hij vind het fijn en anders drinkt hij ook zo weinig overdag.(hij moet het echt van zijn 2 flessen hebben.) sap, ranja oid krijg ik er bijna niet in, misschien 1/2 beker op een dag. heb al van alles geprobeerd, dus ik laat hem maar zolang mogenlijk aan zijn melk...
 
Terug
Bovenaan