Fles met 210 water+7 schepjes voeding te veel??

Is deze hoeveelheid water+voeding te veel??
Joëlla drinkt deze laatste fles voor het slapen gaan helemaal leeg.
Maar de  hoeveelheid van het water (210) en 7 schepjes (voeding) is dat goed?
Je doet toch 7 schepjes bij 210 water??
of doe ik te veel??

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Hoi Sabine,

Dat hangt van het merk voeding af. Op het pak staat precies welke hoeveelheden je moet aanhouden.
Voor Nutrilon (1 en 2 dan, 3 weet ik nog niet), is het 180 cc + 6 schepjes, maar het verschilt dus.

Groetjes,
Ellen

Ze krijgt s'middags een fles van 180 water en 6 schepjes voeding.
Alleen de laatste fles doe ik 210 plus 7 schepjes.
Nutrilon gaat niet verder dan 180 water plus 6 schepjes.
Maar ik geef haar meer, maar vroeg me af of dat wel kon 7 schepjes.
En ja dat heb ik dus ook gedaan, er 30 ml bij geteld dus dan kwm ik op 210 en dacht ik dan zijn 7 schepjes goed.
Maar is het wel gebruikelijk 210 water plus 7 schepjes, of doet bijna niemand dit??

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Hoi Sabina,

ik doe Twan 's morgens ook wel eens 210 water en 7 schepjes, maar dan doe ik er ook pap bij en geef ik t m per lepel. Hij krijgt het de ene keer wel en de andere x niet op. Maar de verhouding is zo wel goed. Ik heb t ook wel eens aan t cb gevraagd en als je niet meer maakt dan dit is het niet erg.
Liefs Maaike

Er word inderdaad nooit meer geadviseerd omdat het maagje maar een maximale hoeveelheid eten kan hebben, maar als je niet meer doet dan geeft 't niet. Ze zeggen dat je op die manier eters kweekt, maar ach ze moeten ook zo hard groeien het eerste jaar!!
Ik deed het bij mijn kids ook toen ze nog wat jonger waren, zodat ze zelf konden aangeven hoeveel ze wilden drinken, de ene keer dronken ze het op en de andere keer niet. Kan dus geen kwaad.

Lijkt met niet gebruikelijk om er meer van te maken dan staat aangegeven, helemaal niet als je je bedenkt dat de fabrikant (zoals al genoemd werd) altijd het wettelijk maximaal toegestane zal vermelden ivm verkoopcijfers.
Waarom zou je meer willen geven?? Je went Joella aan extra voeding die ze misschien niet nodig heeft en voor je het weet zit je met een (over)gewichtsprobleem (sorry, ik heb net een programma gezien op tv over overgewicht bij jonge kinderen, heel schrijnend!!).
Water helpt goed tegen dorst. Julian (10 mnd) krijgt nu thee voor het slapen gaan en dat gaat prima!

Groetjes,
Ellen

Terug
Bovenaan