fles na ong 180 ml nog een keer opwarmen

hallo, mijn zoontje is 12 weken en weegt nu  6,5 kilo en cb zei tegenmij bij 6 kilo dat ik 210 ml water en 7 schepjes nutrilon moet geven. af en toe drinkt hij heel de fles leeg maar heel vaak moet ik de fles nadat hij ong 180 ml op heeft gedronken nog een keer opwarmen, en soms gaat het er met moeite allemaal in.  Op het pak van nutrilon staat dat 6 kilo of meer 180 ml en 6 schepjes nodig zou zijn.

geef ik teveel voeding??

groetjes sandra

heeft iemand hier ervaring mee?
 
Hoi Sandra,
Ik heb geleerd dat je het beste naar je eigen kind kunt kijken. Mijn dochter drinkt ook de ene keer haar fles wel leeg en de andere keer niet.   Je ziet vanzelf of het te veel is, maar als hij het opdrinkt is het toch goed?.
En ik moet ook geregeld de fles opwarmen omdat ze soms wat langzamer drinkt, en als het dan weer warm is drinkt ze wel door. Als echter haar fles koud is hoeft ze hem echt niet meer.
Gr sjaan
 
Hoi,

Ik lees net jullie gesprekje en heb daar een vraagje over. Op de pakken nutrilon staat toch dat de melk nadat deze bereid is niet meer opgewarmd mag worden?
Of begrijp ik dat verkeerd?

Groetjes Nathalie
 
Hoi Sandra,

Wat betreft de hoeveelheid voeding sluit ik mij aan bij het vorige antwoord. Als ze 210 ml drinken oke maar mijn zoontje heeft nooit meer dan 180 ml water plus 6 schepjes gedronken. Ze geven zelf wel aan hoeveel ze nodig hebben. De een drinkt meer dan de ander.

Over het opwarmen. Je kan best wel het laatste beetje melk een beetje opwarmen. geen probleem. Ik doe dat ook wel eens.
Het klopt dat er op het pak staat dat je eenmaal berreide voeding niet mag opwarmen...... Maar zo even het laatste beetje weer wat opwarmen is geen probleem. Het is echter niet de bedoeling dat je bereidde voeding lang laat staan om dan bijvoorbeeld 's middags of 's avonds pas weer op te warmen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes Vanessa
 
Hoi 180cc + 6 schepjes is het gemiddelde dus kijk idd naar je kind. Je kan bv 210 maken en drinkt hij het op prima wil hij niet dan niet.

Het opwarmen kan nog wel een keer als je eerst water op warmt en dan pas de voeding erbij doet. Dan kan je daarna de voeding nog eens opwarmen.

groetjes
 
hoi,
is het misschien een idee om voeding voor de hele dag klaar te maken.
ik bedoel daarmee dat je s'ochtends koud water afmeet (bijv 5 keer 180 ml) en daar dan ook 5 keer 5 schepjes bij doet. schudden en in de koelkast. dan warm je eerst 180 op in de fles en als zij dan nog honger heeft warm je alsnog wat op.
ik heb geleerd (maar iedereen leert het weer anders blijkt regelmatig uit het forum) dat je voeding (ook niet een klein beetje) niet weer mag opwarmen ivm bacterien en omdat het hele kleine klontjes kan gaan geven waar ze last van kunne krijgen.
en over het te veel voeden: ik sluit me aan bij de vorigen. als je kindje happy is, laat haar dan lekker happy zijn!!
groetjes helma
 
Terug
Bovenaan