Fles niet leeg drinken

Hallo,

Mijn zoontje is nu bijna 17 weken en krijgt sinds 2 weken 2 keer per dag een fles met hypo allergeen 1. Verder geef ik nog borstvoeding 3 keer.
Nu mag mijn zoontje flessen van 180 ml water en 6 schepjes poeder dus dan zit er 200ml in de fles.
Maar heel vaak laat hij rond de 40 staan.Weten jullie of dat erg is?Ik ben bang dat hij dan niet genoeg binnen krijgt.Hij is nu al 7,5 kg dus hij heeft ook wel wat nodig.
Kan je trouwens met dit weer ook een beetje water geven?En moet je dat dan eerst koken?
Ik hoop op reactie,s!!
Alvast bedankt.

Groetjes Lena
 
Hoi.

Je mag je kindje gerust water geven (zelfs diksap of roosvice) je hoeft dit niet perse te koken, maar als jij je daar beter bij voelt moet je dat gewoon doen. Ik heb spa blauw in huis om   aan mijn dochtertje (5mnd) te geven. Sommige kindjes vinden afgekoelde thee ook lekker.

Je schrijft dat je kindje wat laat staan van de fles.....dit is ook niet erg. met dit warme weer heb je zelf ws ook niet zo'n honger. Je zou eens kunnen proberen om de fles bijna koud te geven...mijn dochtertje drinkt hem dan wel op.
Je moet wel de plasluiers in de gaten houden.Zolang deze nog normaal zijn is er niks aan de hand.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je kind een groeimoment heeft (in de ontwikkeling) Ik heb het boek oei ik groei en bij ons klopt het bijna altijd.

Succes
Doreen
 
Hoi Lena,

Ik ben het helemaal eens met Doreen, het is niet zo erg als ze niet alles opdrinken, als er maar goeie plasluiers zijn. Ik geef met dit warme weer ook af en toe water, met een paar druppeltjes ranja erin. Mijn dochtertje van bijna 18 weken vind t heerlijk. Lekker soppen. Ze drinkt momenteel ook wat minder en laat ook meestal wel wat staan, maar ze zit duidelijk in zo'n groeifase, waar Doreen het ook al over had. Ik denk maar zo, als ze honger hebben drinken ze zelf wel weer, ze geven het zelf aan. Ik kook trouwens nog steeds al het water dat ik haar geef, dat vind ik zelf wel zo'n prettig idee.
ps: probeer eens wat water met ranja in te vriezen om een stokje, een zelfgemaakt ijsje dus. Mijn kindje wordt helemaal wild als ze daaraan slobbert! En zo krijgt ze extra vocht binnen.

Groetjes, Tamara
 
Terug
Bovenaan