fles niet leeg drinken

Hallo allemaal,

Mijn kleine man (woensdag 12 weken) wil sinds gisteravond zijn fles niet leegdrinken. Hij krijgt 190cc en liet gisteravond 140cc staan en vanochtend 120cc. Hij heeft ook doorgeslapen vannacht. Ik vind het raar want hij dronk altijd met gemak zijn fles leeg. Hebben jullie misschien tips/ideëen of misschien ook een kindje wat ineens minder is gaan drinken? Hij ziet er niet ziek uit en is levendig. Ik moet er wel bij vermelden dat mijn kleine man heel hard is gegroeid. Hij is woog bij zijn geboorte 3620 gram en woog vorige week 6620 gram. Misschien hoef ik mij nog geen zorgen te maken maar doe het wel een klein beetje.

Groetjes,
Rinske
 
Hoi Rinske,

Volgensmij hoef je je geen zorgen te maken hoor, hou het wel in de gaten want als het elke keer zo is kan er wel wat zijn.
Maar babys kunnen heel goed zelf aangeven als ze genoeg hebben en dan willen ze ook niet meer dan dat. Het maagje van je kleine man is ook nog heel klein en als hij vol is kan er niks meer bij.
Dit is mijn idee erover maar hou het wel in de gaten want kleine babys moeten wel over een hele dag genoeg drinken (hoeveel precies weet ik niet meer helaas).
Succes en ik zou me niet zo heel druk maken.

Liefs Louke
 
Hoi Rinske,

Het kan te maken hebben met een sprongetje in hun ontwikkeling rond 12 weken.
Mijn kleine man heeft afgelopen week ook zo'n twee dagen minder gedronken terwijl hij anders met gemak zijn fles leegdronk.
Normaal moet je ongeveer 150 cc per kilo aanhouden over een hele dag.
Ik zou me nu nog geen zorgen maken, maar hou het even in de gaten.

Succes ermee.

Groetjes
 
haj rinske,

een paar keer de fles niet helemaal leeg drinken, of zelfs maar een beetje drinken kan opzich geen kwaad. het moet alleen geen dagen gaan duren, want dan krijg je ook nog de kans dat hij uitgedroogd raakt. elke baby heeft periodes dat ze niet veel eten/drinken. geen groot ding van maken, want ze voelen het echt wel als mama gestrest het flesje geeft.

groetjes
 
onze dochter heeft nooit alle flessen leeg gedronken! pas toen ze ouder werd ging hij schoon leeg.

Ze heeft ook heel lang 150 word 165 CC gehad. Nergens last van gehad, en me nooit druk over gemaakt.

liefs
 
Ik zou me geen zorgen maken. Zelf eet je de ene dag ook minder dan een andere dag. borstvoedingskindjes mogen ook net zoveel drinken als ze willen dus waarom fleskindjes niet.
Je kan evt een keer extra gaan wegen als je je zorgen maakt. Zolang hij vrolijk en actief is en goed slaapt; niet ongerust maken.
 
Terug
Bovenaan