fles niet leegdrinken

Hallo allemaal,

Mijn kleine man (woensdag 12 weken) wil sinds gisteravond zijn fles niet leegdrinken. Hij krijgt 5 flessen van 190cc en liet gisteravond 140cc staan en vanochtend 120cc. Hij heeft ook doorgeslapen vannacht. Ik vind het raar want hij dronk altijd met gemak zijn fles leeg. Hebben jullie misschien tips/ideëen of misschien ook een kindje wat ineens minder is gaan drinken? Hij ziet er niet ziek uit en is levendig. Ik moet er wel bij vermelden dat mijn kleine man heel hard is gegroeid. Hij is woog bij zijn geboorte 3620 gram en woog vorige week 6620 gram. Misschien hoef ik mij nog geen zorgen te maken maar doe het wel een klein beetje.

Groetjes,
Rinske

Onze kleine meid is 12 weken en krijgt 150 cc (5 scheppen). sinds vorige week drinkt ze niet alle flessen leeg. Ligt het aan de leeftijd? Ik denk altijd maar, zelf heb ik ook niet altijd evenveel trek.
Ik zou het wel goed in de gaten houden, want jouw mannetje laat wel heel veel staan, en hij moet natuurlijk niet uitdrogen. hij laat wel steeds minder staan zie ik, misschien nog heel even aankijken?
succes ermee,groetjes Fleur

Mijn mannetje krijgt 170 water en ruim vijf scheppen. Hij groeit namelijk veel te hard en had wel behoefte aan meer eten. Hij had vanochtend nog een goede plasluier dus blijf dat in de gaten houden.

Mischien een sprongetje ? Want eva is morgen 12 weken en drinkt ook zins gister haar fles niet leeg ,en zij is nog maar 4910 gr dus ben blij te lezen dat meer kindjes het hebben

Hoi dames,

heel herkenbaar. Mijn dochtertje had dit met 11 weken en heeft drie weken lang veel minder gedronken. Voorheen dronk ze 5 X 200 cc met gemak weg en in deze drie weken waren we blij als we de 750 cc 'haalden'. Ik denk dat het een sprongetje was, die erg lang duurde. Er was verder echt niets aan de hand. Als de kleine tevreden is en er gezond uitziet, zou ik me niet teveel zorgen maken. Natuurlijk wel in de gaten houden dat de kleine voldoende groeit. Niets is zo veranderlijk als een baby, ha ha.

Groetjes van een december mama.

hoi hoi,
Vooral de plasluiers in de gaten houden, in ieder geval dat kregen wij door omdat ik soms onzeker was of ik genoeg borstvoeding gaf. Bij elke voeding moet er een goede plasluier zijn.
Ze drinkt nu de ene keer bijna 2 borsten leeg en de andere keer maar 1 tja en qua hoeveelheid heb ik natuurlijk geen idee als ze een flesje BV krijgt is dat zo'n 125 cc maar ze heeft wel nog 6 voedingen...
Pfff soms best lastig allemaal haha

liefs Fiona

Periodes van flessen niet leegdrinken zijn ook bij deze novembermama erg herkenbaar. Gewoon opletten dat het niet te lang duurt. Ik ben hiermee ook naar de HA en KA geweest en die vonden het niet allarmerend. Zolang de kleine allert is en goed plast is er geen probleem, als dat veranderd meteen aan de bel trekken.
Wij hebben periodes gehad dat onze man ineens terugviel op 5x90/3 vanaf 5x180/6, dus de helft van wat hij normaal dronk.

Ik hoop dat het inmiddels beter is en dat de kleine weer lekker zijn flesjes drinkt!

Liefs, Marieke

Terug
Bovenaan