Fles niet meer leeg drinken

Hoi hoi!

Onze zoon nu ruim 6 maanden oud, krijgt nog 4 flessen van 200cc.

Schema is al volgt:

7.30 opstaan en flesje
9.00 fruithapje
12.00 fles
15.30 fles
17.00 groente hapje
19.00 fles en naar bed.

Nu gebeurd er sinds een goede maand dat meneer de ochtend fles van 7.30 laat staan. Hij drinkt hoogstens 50 a 80 cc. En dan is het klaar. Dit is het zelfde met de 12uur fles. Hier laat hij ook soms 100cc van staan.. De fles van 15.30 en 19.00 gaan wel helemaal leeg. Zijn fruit en groentehapje vind hij wel super lekker en eet hij altijd op. Ongeveer 100 gram groente en 100 gram fruit krijgt hij.
Ik heb van alles al geprobeerd, en me er maar bij neergelegd.. Hij komt in de nacht niet meer voor een voeding, en slaapt door tot 7.30u.
Wie herkent dit? Vind het lastig gezien de flessen, gewoon maar zo laten..?
Hij weegt nu 7.6 kg en is altijd vrolijk..

Groetjes!
 
Vanaf 6 maanden mochten wij naar 3 flessen van 210 + 7. Die flesjes gingen er in het begin heel goed in omdat hij er echt nog behoefte aan had. Dus misschien eens een flesje minder doen, ze gaan meer vast voedsel eten dus automatisch wat minder fles. Als ze maar de helft binnen krijgen is het goed wordt ons gezegd (drinkt nu ook weer minder). 
 
Oh en wij gaven van 6-8 maanden (ergens in die pwriode ging de ochtendfles ook niet meer leeg) het restant fles in de ochtend als pap. Dus gewoon granen erbij en dan krijgen ze dat vocht iig nog mee
 
Ah thanks! Ik ga het eens proberen! Ik zat al langer te twijfelen om naar 3 flessen over te stappen, maar vond het voor de 6 maanden nog wat vroeg.. Weet ook niet waarom, haha.
 
Als je zoontje blijft groeien en vrolijk is kan het niet veel kwaad dat hij minder melk binnen krijgt. Ben je al begonnen met water aan te bieden? Het kan natuurlijk zo zijn dat hij die fles snel zat is. Dan is het wel handig als hij water kan drinken op welke manier dan ook.
 
Terug
Bovenaan