fles niet meer leeg drinken

Even een vraagje... Quinn krijgt nu sinds een maand zijn fruithapje en ben sinds vorige week ook begonnen met het groente hapje. Alleen de laatste tijd begint hij zijn flessen steeds minder goed te drinken. Vandaag heeft hij bijna een fles laten staan. Hij krijgt er vier van 210 + 7. Ik moet erbij zeggen dat hij al een paar weken verkouden is en veel moet hoesten, nu heeft hij sinds een week een puffer en daar gaat het al beter mee. Weet niet of dit er iets mee te maken heeft of dat hij gewoon genoeg heeft? Weet niet goed wat ik er mee aan moet, wil wel dat hij genoeg vocht op een dag binnen krijgt namelijk... Ik heb ook al geprobeerd om hem dan tussendoor water of diksap te geven en dat drinkt hij dan wel maar dan laat hij bij zn volgende fles weer wat staan...
Wie herkent dit probleem en wat doen jullie?

Geeft niks! tel maar eens op hoeveel hij in totaal drinkt. hij hoeft op deze leeftijd echt niet aan 900 cc te komen. Hij krijgt al groente en fruit, dus als ie minder drinkt is dat prima.
Op een gegeven moment raken ze gewoon meer verzadigd en gaan ze minder hard groeien. Sven drinkt soms ook minder. Dan komt ie hooguit aan 750 cc op een dag plus fruit en groente. Nou, hij is dik zat hoor... dus prima toch?

Hey!

Jaa dit heb ik dus ook! Mijn zoontje drinkt ook 4x 210+7, maar hij drinkt alleen zijn eerste en laatste fles helemaal leeg (daar zit wel rijstebloem bij). Maar de tweede en derde flessen daar laat hij altijd zeker 90cc van staan. Ik dacht zelf ook dat het niet goed was, om het CB elke keer zegt dat hij nog geen fruit en groente nodig heeft, maar hij vind zijn fruithapjes heerlijk! We zijn sinds een week ook begonnen met groente, iets van 2 eetlepels en dat gaat er ook gewoon in. Dus ik weet nu ook niet of ik me zorgen moet maken of niet.. soms heb ik het idee dat hij wel hongerig is, maar dat is dan weer niet zo want hij duwt zn fles gewoon weg. En hij slaapt ook nog gewoon door van 21.30 tot 07.30. We zijn wel aan het proberen om zijn laatste fles, (die krijgt hij om 21.00 uur) te gaan vervroegen, zodat hij dan uiterlijk half 9 in bed ligt.

Bieden jullie bij een fruithapje en/of groentehapje ook een beetje diksap of water aan? Mijn zoontje die moet niets van zn fles weten als hij zn hapje net heeft gehad.. alsof hij het eng vind om dan te zuigen.. herkent iemand dit?

groetjes

Hey,

bij mij is het precies hetzelfde. Na een groente of fruithapje wil hij zijn fles ook niet 1,2,3 drinken. Het is niet dat hij m dan eng ofzo vind maar hij zit dan nog echt vol volgens mij. Ik geef het groente en/of fruithapje zonder water of diksap, want als ik dat er ook nog bij ga geven drinkt hij volgens mij helemaal zn flessen niet meer leeg. Groente is Quinn nog niet helemaal dol op. Mijn moeder had m vandaag broccoli met bloemkool en een klein beetje aardappel gegeven en hij begon na 6 hapjes spontaan te brullen en het was echt verdriet... Weet niet of ook dat te maken heeft met het feit dat hij niet helemaal in zn hum is of dat het slecht viel maar we proberen het gewoon nog een keer. Ik ga morgen ook miss maar eens ff naar het cb en dan maar kijken wat hun daar zeggen, miss hebben ze nog een idee.

Groetjes

Terug
Bovenaan