Fles niet opdrinken

Sinds een paar dagen drinkt onze kleine (18 weken rond 7 kilo) haar flesjes niet altijd meer leeg. 2 weken geleden dronk ze 3x 210/7 en 2x 180/6. Sinds deze week drinkt ze haar flessen verschillend. Bieden haar 210 aan..

de 1e fles gaat rond half 9 altijd wel leeg.
De 2e soms wel/niet laat anders 90 staan.
3e fles drinkt ze vaak wel weer helemaal op.
En de 4e en 5e verschillen heel erg. Meestal drinkt ze 1 van de 2 wel op en laat ze er nog 1 staan van 90..

Ze heeft echt wel goede en volle plasluiers. Ze is ook nog altijd de vrolijkste thuis!

Komt dit doordat ze in een sprongetje zit? Omdat ze toe is aan hapjes?
 
Soms zitten er zulke weken tussen. Zolang ze blij zijn en genoeg groeien en plassen, hoef je je er geen zorgen over te maken. Wat is je kindje ook een flinke eter. Zulke grote flessen al, wauw! Heel anders dan mijn dochter toen. Die dronk toen nog max 120 per keer en vaker op een dag. Zo zie je maar hoe verschillend het kan zijn!
Virusjes, wringende tandjes, gewoon wat minder honger, ontwikkelingen... Het kan allemaal. Net als dat ze met groeispurtjes soms weer even meer drinken. 
Mijn dochter is nu 20 maanden en zit al lang aan de vaste voeding. Maar die heeft nog steeds weken dat er amper wat in gaat en dan weer een tijdje eten als een bouwvakker. Ze halen het wel weer in hoor. 
 
Oh dat blijft! Onze kleuter eet soms nauwelijks iets en dan weer een tijd heel veel. Ze weten meestal goed wat ze nodig hebben. (Soms niet, zegt ie dat hij geen honger heeft, maar dan heeft hij toch snel weer honger). Laatst ook geen hap in te krijgen. Zelfs zijn appelmoes niet. En de volgende avond at hij zijn hele bord leeg en nog een banaan na zijn avond eten.
 
Wij als volwassenen hebben ook niet elke dag evenveel honger, dit heeft een baby ook!
Rond de 4 maanden werd ons verteld dat onze kleine man te weinig dronk omdat hij niet genoeg aankwam. Dat hadden we zelf ook wel gemerkt, vanaf ongeveer 10 weken was elke fles een drama en dan nu ook niet eens dit nieuws bij het consultatiebureau.. Wat deden we verkeerd.. Ik heb mezelf helemaal gek gemaakt, elke fles was een gevecht want hij moest drinken!! 
Uiteindelijk heb ik het geprobeerd om los te laten, hij is gek op fruit en groente dus krijgt hij dat maar wat meer. Ik probeer hem elke dag wil minimaal 500 ml te laten drinken, maar ik kan het er niet ingieten dus er zitten ook dagen tussen dat hij dat niet eens haalt.. Hij is nu 8 maanden en ziet er echt niet ongezond uit.
Zolang ze goed plassen en poepen, dan gaat het prima!
 
Terug
Bovenaan