Fles nodig

Uhm, hoe vaak geef je dan de fles? Gewoon elke 3 a 4 uur een volle fles of geef je op deze manier elke 1 a 2 uur kleinere beetjes?
En hoe oud is je kindje, is dit altijd zo geweest?

Ik zou wel echt proberen een ritme aan te houden van elke 3 a 4 uur een volle fles. Anders geef je de hele dag door kleine beetjes, weet je nooit waarom ze huilen en wanneer ze hongerig zijn.

Ik liet altijd minimaal 2.5 uur tussen 2 flessen (je rekent vanaf de tijd dat je BEGINT met de fles) Eerder konden ze gewoon geen honger hebben als ze een fles van 120-150cc op hadden. Gingen ze 1.5 uur na de fles huilen, was het dus geen honger maar moeheid of verveeldheid of mamahonger ofzo ;)

Af en toe met een fles in slaap vallen gebeurt elke baby natuurlijk wel, maar met EKKE fles is toch wel lastig.. zo gaat je kindje slapen associëren met een fles drinken en gaat hij dus altijd pas slapen met de fles, ook als het nog helemaal geen tijd is voor de fles...

Baby's vallen gewoon lang niet altijd braaf en rustig in slaap. Een kwartier huilen, onrustig zijn, wiegen, 100x speentje erin steken, wandelen om in slaap te vallen.. hoort er allemaal bij. Probeer het niet altijd direct op te lossen met een flesje, zo creëer je een cirkel waar je niet meer uit komt en is er totaal geen voedingsritme meer..

Haar schema is
06.00/7.00 210 cc
09.30/10.00 180 cc
Fruithapje
12.30/13.00 180 cc
Rond 15.00/16.00 groente hapje
En dan pas om 18.00 weer 180cc
Tussen haar groente hapje en fles van 1800 (180 cc) wordt ze al onrustig dan doe ik de fles al halveren omdat ze huilt en honger lijkt te hebben. Aan de ene kant lijkt me dat logish want is lang van 13.00 tot 18.oo geen fles maar aan de anderen kant heeft ze dan met de groente en fruit hapje genoeg ertussen. Als ik die fles geef valt ze met de fles in slaap. Na de fles van 18.00 vraagt ze ook vrij snel de laatste fles van 21.00/21.30 ( 210 cc) erna gaat ze slapen tot de volgende ochtend weer 06.00/07.00 dus die van 21.00 doe ik ook halveren en begin ik meestal al om half 8 mee omdat ze dan ook weer honger lijkt te hebben. Ze is morgen 6 maandjes!

Het is behoorlijk warm nu. Kan ook gewoon dorst zijn? 6mnd mag wel slokje water soms tussendoor met deze hitte lijkt mij. Gebruikt ze een speen? Die kun je ook beetje nat maken paar keer en anders dus geen melk fles maar 20cc water in t flesje proberen. Ook kun je eens kijken om wat meer vast voedsel te proberen? Wellicht is ze klaar voor melk gesopte boterham ministukjes? ?

Ja ze is een goede drinker/eten. Dus denk zelf ook dat ze te weinig binnen krijgt maar wil haar ook niet teveel geven. Waneer geef ik dat brood dan? In de ochtend neem ik aan?

Je zou al met brood kunnen starten. Ik gaf het altijd rond lunchtijd wanneer ik zelf ook ging eten. Hetzelfde met groente hapje dat deed ik ook tegelijk met avondeten. Op een gegeven moment gaat je kindje toch gewoon met de pot mee eten dus die tijden ben ik meteen maar aan gaan houden. Even puzzelen met de slaaptijden van je kindje wat goed uitkomt. Brood kun je het beste trouwens starten met een stuk korst uit het vuistje. Kan je kindje zelf stukjes af sabbelen. Zodra dat goed gaat kun je naar stukjes met boter of eventueel een belegje

Terug
Bovenaan