Fles of beker in de avond?

A

Anoniem

Guest
Onze meid, nu ruim tien maanden, krijgt 's avonds voor ze naar bed gaat altijd nog zo'n 150cc melk. Dit geven wij nog altijd in een fles.
Op de andere drinkmomenten geven wij een (tuit)beker.
Maar nu vraag ik me dus af of die avondfles ook niet een beker moet worden??
Bij die fles ligt ze lekker onderuit gezakt bij ons en vaak wordt ze zo rustig van die fles, door daar lekker  aan te zuigen en te drinken.  Bij de beker overdag zit ze altijd rechtop.  
Hoe zou ik dat nu in de avond doen. Toch maar eens een tuitbeker proberen of...??
Wat doen jullie?

Groetjes, Bianca

Bij mijn oudste dochter hebben we de avondfles gegeven tot ze 1 jaar was. Na de eerste verjaardag het laatste pak poedermelk opgemaakt en daarna de flessen weg gedaan. En toen gewone melk gegeven uit een beker. Dat wilde ze niet 's avonds, maar ze ging prima slapen toen zonder fles.
Mijn jongste dochter, nu ook 10 maanden drinkt helaas niet goed uit een beker, met tuit gaat het nu een beetje. Eigenlijk heeft ze het liefst een fles melk. Ik zie dat ook nog niet met 12 maanden stoppen, dan krijgt ze echt teweinig vocht binnen. Hoe en wanneer we dat gaan doen weet ik nog niet.

Zifjon was 8 maanden toen kon hij uit een gewone beker en tuit beker drinken dit vond hij geweldig. Maar nu is het al een paar weken NOT done als wij aan komen met die beker.
Hij wil het echt niet en gooit het weg en begint hard te huilen. Dus nu krijgt hij weer een fles. Zijn avond fles heeft hij nog hard nodig en ook voor hem is dat zijn rust moment. Hij is nogal druk. CB zij van de week dat het ook geen probleem is dat hij niet meer uit de gewone beker wil drinken niet vorseren en gewoon blijven proberen

Liefs van Mariska en Zifjon bijna 1

Jasmijn word 12 februari 1 jaar en drinkt alleen nog maar uit de fles. De tuitbeker wil ze absoluut niet. Ze weet niet hoe het werkt en heeft niet het geduld om het te blijven proberen dus duwt ze hem boos weg. Ze is een beetje lui want ze houd ook nog niet zelf de fles vast ..... zucht.......

Liefs Trudi

Hoi,

Ik geef ook nog de fles hoor. Ook al werd cb hier boos want dat is slecht voor gebit en spraak.
Ze kunnen me wat haha. Ook zeiden ze dat je moet werken naar 3 eetmomenten per dag en laatste fles eraf moet omdat het geen eetmoment is.
Maar ze weegt nog heel licht en als zij uit een fles wil dan krijg ze dat.
Verder drinkt ze uit een rietje of beker dus ik vind het prima.
Doe wat je hart je ingeeft.

Liefs Reneke

hoihoi

karlijn krijgt ook nog een laatste fles hoor
we genieten er beide van en het cb kan de pot op als ze zeggen dat ze dit niet nodig heeft
ze drinkt overdag uit een gewone beker tuitbeker of fles
ligt eraan wat ik te pakken krijg en waar zij zin in heeft

gewoon doen wat jij zelf het beste prettigste vind
jij kent je kind beter dan wie dan ook

groetjes maurilla

heyhey

nathalia krijgt alleen s' avonds nog een fles.

(sochtends pap, sinds vorige week, smiddags een beker met een rietje)

ik geef die fles nog, omdat het haar moe maakt.

ik zouzeggen, doe wat je moeder gevoel zegt.

en kijk waar  je kleine  op reageert.

ik hoef bij nathalia absoluut niet met een tuitbeker aan te komen als laatste maal.

dan snapt ze niet van : he, nu moet ik naar bedje. en als ze nu haar fles krijgt weet ze dondersgoed dat het avond is.

(hoewel we veel problemen hebben met het slapen gaan op dit moment )

Hoi meiden,

onwijs bedankt voor jullie reacties!
Ik weet wel dat je (meestal) je gevoel moet volgen, maar bij twijfel is het altijd erg fijn om even de reacties van anderen te lezen.
Ik hou die avondfles er dus gewoon nog even lekker in. Dat vind onze dochter fijn en wij genieten er ook van.

Groetjes, Bianca

Terug
Bovenaan