fles of beker voor melk

Mijn dochtertje is nu bijna 10 maanden en drinkt haar sap/water uit een Avent antilekbeker. Dit gaat goed. Haar melk en haar pap ('s morgens) geef ik nog steeds uit een fles. Ik denk dat ik dat nu wel een beetje kan gaan  afleren maar op het etiket van de Avent antilekbeker staat dat je geen dranken op basis   van poeder in de beker kan doen i.v.m. het  antileksysteem. Ook de pap heb ik wel eens geprobeerd om van een bordje met lepel te geven maar daar heeft ze 's morgens echt geen zin in en ze eet er dan maar een paar happen van! Hoe geven jullie de melk aan je kleintje?

Marieke
 
Hoi
Mijn dochter is 14 maaanden. En ik geef nog bv. Omdat ze altjid de fles heeft geweigerd.
Maar ze krijgt nu wel bij haar broodje kv-melk. En ik probeer het met van alles: flesje, gewoon uit beker drinken en met een rietje. En het beste gaat gewoon het met een lepeljte te geven.

Mijn zoon van 3 jaar heeft tot ongeveer 2 a 2,5 jaar melk uit een fles gekregen en ander drinken uit antilekbeker.
Want hij wilde gewoon niet anders. Nu drinkt hij alleen nog de ochtend melk uit een fles. Gewoon omdat hij dat lekker vindt en 's-middags uit een beker (soms met rietje)
Er wrodt gezegd dat het beter is voor het praten om met gewone beker te drinken.
Ik heb daar eerlijk gezegd niet zo veel van gemerkt. Mijn zoon kon al zinnen praten voor zijn 2e verjaardag.

Ik denk dat je gewoon moet kijken naar je kind wat zij wil.......probeer het drinken uit beker te stimuleren maar als ze dat niet wil, ja dan niet. Dan is de volgende beste keus een rietje.
Succes
groejtes Chantal

 
Terug
Bovenaan