fles of beker?

A

Anoniem

Guest
Mijn dochter Emma is ruim 10 maanden. Sinds een paar weken probeer ik haar de melk (Nutrilon 3) bij de boterham uit een tuitbeker te laten drinken, maar op de een of andere manier wil ze dit niet. Ze drinkt dan met moeite maximaal 60cc.  
Alleen weet ik niet of ze dan op een dag aan voldoende melk komt.
Ze krijgt verder 's ochtends nog 200 cc pap en 's avonds voor het slapengaan nog een fles van ongeveer 100 tot 150 cc. Verder tussendoor nog water of diksap (wel uit een beker).
Wat zouden jullie doen? Toch na de boterham nog een fles geven of krijgt ze zo wel genoeg melk?

Alle tips zijn  welkom.

Groetjes
Astrid

PS jullie kennen mij misschien niet, maar ik lees veel mee!

Hoi Astrid,

Volgens mij drinkt ze dan gewoon echt voldoende hoor. Na de boterham moet je ze eigenlijk 100 cc aanbieden maar als ze goed brood eet dan zit ze daar ook al vol van. Verder drinkt ze wel 2 flessen en tussendoor ook nog dus die kleine van jou komt echt geen vocht tekort. Marissa is dan wel 8.5 maand maar zij drinkt

10.30 borstvoeding (ongeveer 10 min.)
14.00 120 cc
16.00 klein beetje roosvicee
22.00 pap 200 cc

Ik hoop dat je er iets aan hebt

groetjes

Linda

hallo,

ik zit een beetje met het zelfde probleem maar volgens mij is het wel goed hoor!
Alice krijgt sochtends ook pap met melk, ongeveer 200 cc en savonds nog een fles melk van ongeveer 200 cc. Bij de boterham doe ik nu ook melk in een tuitbeker maar daar gaat dan maar iets van 60-80cc van op. Verder drinkt ze wel wat roosvicee/water maar dat is eigenlijk de moeite niet. Als ze dorst heeft pakt ze wel de beker dus ik denk wel dat het wel goed is.

Groetjes

vera krijgt de melk nog uit de fles. behalve de laatste fles die krijgt ze uit een tuitbeker. ze drinkt 's avonds toch bijna geen melk meer.
vera's schema is

7.00 fles van 160cc en 1 broodje of 200cc pap
10.00 fruit + sap uit tuitbeker
12.00 fles van 160cc en 1 broodje
15.00 koekje + sap uit tuitbeker
18.00 warm eten + toetje
19.30 beetje melk uit tuitbeker ongeveer 50cc

de kleine moet ongeveer 500cc aan melkproducten binnenkrijgen. dat is inclusief toetje
vera komt daar misschien net wel aan net niet maar 's avonds wil ze geen melk meer en pap vind ze ook niet echt lekker. behalve een pyama papje. daar smult ze van maar dat is zo duur als je dat elke keer doet

Bedankt voor de reacties.
Ik heb ergens gelezen dat als een kindje van jonger dan een jaar minder dan 500cc melk drinkt, dat er dan vitamine D bijgegeven moet worden. En aan melk drinkt ze dus inderdaad maar iets van 350 tot 400 cc. Ze eet wel nog ongeveer 100 ml yoghurt.
Maar het CB heeft hier niets van gezegd.
Doet een van jullie dit?

Terug
Bovenaan