fles of borst

Hebben jullie al nagedacht of misschien wel al een beslissing genomen over de voeding?? Willen jullie flesvoeding of borstvoeding gaan geven?? Ik ben erg in dubio. Bij mn oudste heb ik 5 dagen borstvoeding gegeven, maar dit ging helemaal fout. Ons meiske woog maar 2745 gram bij de geboorte en woog op dag 5 2290 gram. Dus ze was op 5 dagen tijd 455 gram afgevallen en dat was veel te veel. Ze sliep wel goed op de borstvoeding en ook natte luiers dus dr buikje zat wel vol dus wel genoeg vocht maar zat blijkbaar niet genoeg voeding in mn melk. Nu wil ik het wel weer graag proberen maar ben ook best wel bang dat het weer misgaat. Iemand ervaring hiermee??

groetjes Thamara

hoi.

ik zal als ik jouw was gewoon weer proberen en gaat het toch niet lekker dan stop je er mee. ik heb bij mijn dochtertje 4 mnd borstvoeding gegeven en dat ging heel goed, maar toen ik moest gaan werken deed ik het alleen s'morgens en sávonds en toen werd ik zo onzeker of ze wel genoeg binnen kreeg dat ik toch gestopt ben. bij de tweede wil ik het weer gaan proberen en lukt het niet dan ga ik weer over op flesvoeding.

groetjes maris

hey hey,

ik was niet echt een borstvoedingfreak, maar heb t toch geprobeerd. Ik heb mijn zoontje 2wk borstvoeding gegeven, maar vond t helemaal niets. vond t vermoeiend, pijnlijk en vond t zon opluchting toen ik eenmaal had besloten de fles te geven!
Dus bij dit kindje ga ik gelijk aan de flesvoeding.
Als ik jou was zou ik het gewoon proberen, dan kun je jezelf dit niet gaan verwijten. Gaat t niet kun je altijd nog op flesvoeding overgaan toch?

Groetjes Saskia. (18wk, 3dg)

Hoi,

ik wilde bij mijn zoontje geen borstvoeding geven vond het zo'n gedoe!. Toen hij eenmaal geboren was heb ik het toch gedaan en uiteindelijk tot 7 maanden borstvoeding gegeven( incl 4 maanden kolven op werk). Ik wilde niet stoppen omdat ik toch wel erg bang was dat hij een allergie zou krijgen ( heb ikzelf nl ook ) na de borstvoeding heeft hij toch nog een Huisdieren allergie gekregen.
Ik zit nu ook in twijfel. Ik vond het erg vermoeiend en voelde me af en toe een melkkoe. Bij de 2de had ik me voorgenomen om gelijk met flesvoeding te beginnen, maar ook ik twijfel nu weer.
Ik zou als ik jou was het ook gewoon proberen en bevalt of lukt het niet, gewoon overgaan op flesvoeding. Het moet wel leuk blijven en als je in angst zit over genoeg voeding, daar heb jij en je kindje uiteindelijk niets aan.
Succes

ik wilde het bij de eerste ook, en toen kwam er niks, ik had schijnbaar ook niets, dus dan maar fles..dat ging ook super dus doe nu denk ik ook maar gelijk de fles.
maar als ik jou was zou ik het ook wel weer proberen denk ik..

groetjes

Hoi, hoi,

Ik twijfel eerlijk gezegd ook wel. Bij de eerste liep de borstvoeding niet goed. Ik was elke keer 1,5 uur bezig en had dan 1 of 2 uur rust. Na drie weken was ik compleet gesloopt en was mijn dochter nog niet aangekomen (met 8,5 pond kon ze wel wat hebben). Ik heb toen veel steun gehad aan de meiden van de zwangerschapsgym (wil je een leuke tijd tijdens je verlof of ten koste van alles borstvoeding geven?). Door de flesvoeding kwamen mijn dochter en ik tot rust en konden we echt genieten.

Ik wil absoluut niemand afraden om borstvoeding te geven, ik ben er een voorstander van. Deze keer ga ik het ook zeker proberen, maar als het niet gaat, zal de fles tevoorschijn komen.

Groetjes,
Falcon

Flesvoeding bij de eerste ook gedaan , heerlijk geen gepush, vaderlief kan zo ook een band opbouwen met de kleine, heerlijk intiem, samen kun je de verantwoordelijkheid
's nachts verdelen, voor ons tweede kleintje is de planning exact het zelfde!

groeten Annet

Terug
Bovenaan