Fles of speen s nachts?

Zoals al eerder gemeld maakt mevrouw een begin met doorslapen.
Vannacht heeft mijn vriend vanaf 4.30 steeds haar speen erin gedaan tot ongeveer 6.45.
Toen was ie het zat en heeft hij een fles gemaakt.
Maar echt honger had ze toen nog niet.

Probleem is dat hij er echt wel tig keer uit is geweest. Doodvermoeiend natuurlijk. Eigenlijk nog erger dan 'even' een flesje en daarna weer verder slapen.

Maar ja je wil uiteindelijk wel van die nachtvoeding af dus wat is nou wijsheid?

Uiteindelijk moet je ook niet steeds die speen er in doen, maar daarvoor is t nu nog iets te vroeg.
Om haar te laten huilen en miepen zeg maar.

Hoe doen jullie dit?

Een half flesje geven zou een optie kunnen zijn.
Ik heb vanmorgen om half 6 koud water aangeboden, maar daar trapte ze niet in, toch dronk ze 15 ml, terwijl ze dit nog helemaal niet kent. Half uur later toch maar flesje klaar gemaakt....

Die nachtvoeding gaat er vanzelf af, zo denk ik ;-) Speen kun je ze aanleren nu maar zie ze er dan maar weer vanaf te krijgen. Vriendin van me is van de nachtvoeding af maar 'moet' tig keer uit bed voor die rot speen, moet er niet aan denken hoor. Dan maar fles en klaar. Oudste sliep met 4 maanden door dus ga ik nu ook maar vanuit, nog 2 maanden te gaan ;-) Af en toe doet ze het al keurig dus heb goede hoop :)

Ik persoonlijk zou de nachtvoeding blijven geven. En afbouwen, steeds minder in het flesje.

En die speen is ook niet alles, idd net wat je zegt 1000 keer eruit voor die speen!

Ik heb zelf niet zoveel tegen een speen hoor. Jongens hebben hem ook lang gehad. Het gaf hun troost en op een gegeven moment is tvvanzelf klaar.

Maar 100x eruit voor een speen schiet niet op.

Vannacht kwam ze om 5.30. 2x speen gedaan maar dat hielp niet. Toen klein flesje gemaakt 100.
Daarna ging ze weer liggen miepen. Toen maar gewoon gelaten en na 45 minuten was t klaar en heb ik haar net om 9.00 wakker gemaakt.

Meer geven voor de nacht heeft geen zin want ze drinkt heel vaak haar fles niet leeg om 23.00 uur.

Forte tsja...ik kan het nog eens proberen maar als ze krampen krijgt vind ik ook niet tof.

Nou ja.....nog ff doormodderen.

Ik was hier ook benieuwd naar. Ik denk dat ik toch ook maar gewoon de fles blijf geven tot ie echt doorslaapt. En misschien steeds minder voeding in de fles doen. Maar inderdaad zo vaak er uit voor de speen lijkt me ook niet alles. Succes, het is lastig...

Ik geef de speen. Ben eenmaal aan weg gegaan en moet nu volhouden. Ik heb een doorslaper en een waar ik gemiddeld 4x een speen geef. Dat varieert tussen 4:00 & 6:00.
Met een had ik ook speen gedaan. Afleren is ook niet moeilijk. Bij de oudste ben ik bij 6 maanden gewoon gestopt met geven, omdat van die tijd de zuigbehoefte minder wordt en het een gewoonte wordt.
Bij mij is natuurlijk de situatie anders en ook geen tips geven.
Oudste sliep nl vanaf geboorte door. Moest ik altijd wakker maken!

Terug
Bovenaan