Fles ophogen, hoe?

Ik heb deze vraag ook gesteld in het september topic, want mijn zoontje is van 16 sept. maar ik denk dat er hier wel baby's zijn die net zo zwaar zijn of zwaarder....

Daan krijgt nu sinds twee weken overdag vier flessen van 150/5 en de fles van 22.30u 180/6. Nou heb ik het idee dat hij niet meer genoeg heeft aan 150/5 dus ben ik 160/5 in zijn flessen gaan doen..

Volgens de verpakking van Friso mag Daan vijf voedingen van 180/6 want hij weegt nu meer dan 5 kilo, maar dat vind ik wel een heel grote stap ineens!

Hoe pakken jullie dit aan?

Je kunt het hem gewoon aanbieden en dan zien wat hij er van op drinkt. Zo doe ik het. En als hij het een paar keer niet drinkt is het nog teveel en ga ik weer terug naar de oude dosering.
Succes!!

hoi,
ik doe bij mijn zoontje (nu 7 weken) elke paar dagen 1 fles ophogen.
eerst de laatste fles voor de nacht, een paar dagen later de fles van 11u, daarna de eerste vd dag en zo verder.... hij gaat nu naar 5x 150+5 en evt nog een fles 'snachts.
hopelijk krijgt hij er zo een beetje handiger verdeling in over de dag. overdag komt ie nog erg vaak, 's nachts slaapt ie soms al door. ook wel lekker maar overdag een beetje langer tijd ertussen zou ook fijn zijn zodat even erop uit iets makkelijker wordt. hij is de tweede en op dit moment gaan de mannen over de dag heen net achter elkaar aan in en uit bed en eten.
wat op de verpakkingen staat is trouwens een richtlijn, die van mij "voldeden" ook nooit aan dat schema.

Met lieke hoog ik op als ze 2 dagen lang alle flessen leeg drinkt.
Dat is nu 4x 130water en 4 1/3 schepje voeding.

Zo hoef je niet zoveel voeding/melk weg te gooien als ze het niet meer hoeven.

De fles voor de nacht doe ik 140 water en 4 2/3 voeding en bij alle flessen krijgt ze 1 schepje johannesbroodpitmeel omdat ze na ruim een uur een mondje terug gaf. Ze drinkt daardoor dus ook rustiger.

youri drinkt elke dag 6 a 7 flessen van 125 cc...
vanaf vandaag begonnen met 140cc...vooral in de hoop dat hij meer tijd tussen de flessen doet. ik wil ook graag naar 5 flessen op een dag.
ik probeer het gewoon en kijk wel wat hij opdrinkt..tot nu toe alle flessen, maar komt wel een flinke mond met melk terug met boeren.

Terug
Bovenaan