fles opwarmen

mijn zoontje eet af en toe zo ontzettend langzaam (gelukkig niet altijd...) dat ik zijn fles soms wel 2x moet opwarmen tussendoor. ik dacht dat las het maar binnen het uur blijft dat dat geen kwaad kon, maar begin nu toch een beetje te twijfelen ivm bacteriegroei enzo. wie weet of ik dat gewoon zo mag doen?
 
Hoi anoniem,

voor zover ik weet mag je een fles maar 1 keer opwarmen ivm de baterieëngroei, dit staat ook op de pakken waarvan ik de flesvoeding maak, ik weet dat je het buiten de koelkast 1 a 2 uur kan bewaren maar volgens mij is nogmaals opwarmen niet echt goed.

Gr. Linda
 
Mijn dochter van 6 maanden dronk eerst ook niet zo snnel wat ik dan meestal deed is eert een fles van 120 CC en na een half uur dan nogeens 60 cc. En dat ging goed. Dan hoef je de fles ook niet op te warmen.
Veel succes
 
Je mag een flesje 2 x opwarmen.
Maar dan moet het als volgt bereid zijn

Eerst water opwarmen dan de voeding erbij.
Dan mag je het daarna binnen een uur nog opwarmen.

Dat is het zelfde principe als voor een dag lang voeding maken en dat in de koelkast bewaren.

Doe je de voeding en het water in 1x opwarmen dan mag je het daarna niet meer verwarmen.

Groetjes
 
ik bereid de voeding idd zo als joyce schrijft. gelukkig maar! ik geef nu maar 2 flesjes van 100, maar dan laat hij die 2e nog koud worden. dus dan kan ik die gerust nog een keertje opwarmen dus
 
hallo,

weet iemand hoelang je de afwasborstel voor de flessen mag gebruiken?kan me namelijk voorstellen dat deze na een paar weken(misschien wel dagen) helemaal vol bacterieen zitten.is daar een richtlijn voor?
 
ik maak de voeding met koud(gekookt)water dan mag je hem zo en zo nog een keer op warmen .maar heb je niet gewoon een andre speen nodig kan ook erg schelen .ons kleintje dronk te vlug een speen met een kleiner gaatje was de oplossing.en de fles spoel ik om met heet water.en zet hem daarna in de koelkast.ons kleintje heeft er niks van gekregen.op de opvang zijn de richtlijnen ook elkekeer weer anders.ik kook de fles 1 keer per week uit en een beetje antistof kan geen kwaad hoor
 
Terug
Bovenaan