fles ,sapje,fruithapje?

Hallo allemaal,
Ik ben mijn meisje gisteren fruithapje gaan geven.Peer....ze vond het lekker.Ze krijgt al een 2 weken sapje 30 cc ook smaak peer.Maar hoe veel mag je geven van fruit en sap enzo?En moet je dan minder fles gaan geven als je dadelijk bijv ook aan groente begint?Ze krijgt nu:
8 /8.30 fles 210+7 sch.voeding
10 30 cc sap
11.30/12 u 210+7 sch+ 1 theelepel rijstebloem
15.30/16 u 210 +7 Sch
18 u 30 cc sap
19.30 255 flesvoeding + 2 eetlepels(2 goeie schepjes van nutrilon) rijstebloem.
.
Gisteren had ik dus ipv sap `s morgens het fruit gegeven,een halve eetlepel.
Ze is 21 wkn en 2 dgn,11 jan is ze 5 mnd.

Groetjes van gaby.

oh ja die 3 ochtend/middag flessen gaan niet allemaal leeg.Dan laat ze 60 cc staan dan 40 of 80 ,dan leeg.Ze geeft zelf goed aan van ...mama en nu niet meer,vind niet lekker.Hihihi.
gr gaby

hoi hoi,

Je zou straks ook gewoon flessen van 180 cc met 6 schepjes kunnen geven, als ze de flessen toch niet opdrinkt....en het is genoeg als ze straks ook fruit en groente krijgt...je zou dan een beetje sap na de fruithap kunnen geven.
Mocht ze toch niet genoeg hebben aan 200cc dan kan je altijd bijvoorbeeld 1 fles 230 cc kunnen doen (210+7 schepjes)
Maar in principe moet ze genoeg hebben aan 4 flessen van 200 cc en fruit en groente

succes!

groetjes leetje 1981

oh ja en het beste is om te beginnen met een paar hapjes fruit en een hele week dezelfde soort fruit, zodat je kan zien hoe ze erop reageerd.
Als ze overal goed op reageerd kan je steeds meer geven en verschillende smaken

Hoi hoi,

Mijn dochter van 5 maanden krijgt ook fruit en groentehapjes. Ik ben met 4 maanden begonnen met fruit. Volgens het consultatiebureau mag je opbouwen naar 2 eetlepels fruit en dan vanaf 6 maanden meer. Persoonlijk geef ik al iets meer dan die 2 eetlepels. Ligt er ook maar net aan hoe groot jouw eetlepels zijn, toch, en die van mij zijn niet zo groot. Groente mocht ik vanaf 5 maanden gaan geven. Eerst de groenten alleen en als dat goed gaat ook met aardappel/rijst/pasta erdoor. Ook dat opbouwen tot 2 eetlepels. Bel anders eens met jouw consultatiebureau, die kunnen je vast meer vertellen!

Groetjes
Petra

Hoi Gaby

Met mijn zoontje ook ongeveer zo rond de 5 maand begonnen met de fruit en groente.
Hij had toen ook nog flessen van 210 met 7 schepjes.
Eerst gewoon eens met een paar lepeltjes fruit begonnen om aan de smaak te wennen (tussen de eerste en tweede fles zo rond half 10)
Daarna met de groentehap begonnen voor de smaak en toen langzaam opgebouwd   tot aan elke keer van ieders een half potje en zo ophogen tot een heel potje.
Toen hij echt een heel potje opkon heb ik de fles hoeveelheid geminderd naar 180 met 6 schepjes. Volgens het cb hebben ze daar in principe ook wel genoeg aan. (Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen)
Eerlijk gezegd heb ik nooit echt sapjes gegeven toen hij nog 4 flessen had. Niet het idee gehad dat hij dit ook nog nodig had naast zijn flessen en hapjes. Maar ja dat is natuurlijk per kind verschillend.
Gewoon op je gevoel afgaan en kijken wat je kind nodig heeft.

Terug
Bovenaan