Fles/speen voor gulzige baby (2 weken oud). Tips/advies/ervaringen??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, misschien loopt iemand van jullie met hetzelfde probleem... Ons kleintje is nu 2 weken oud en drinkt ontzettend snel. Te snel, van de wijkverpleegkundige kregen we het advies om eens andere speentjes/flesjes te gaan proberen. Ze had alleen geen advies voor welke...

We gebruiken nu de difraxfles met de 1-2-3 speen. Als wij niet regelmatig stoppen om te boeren, drinkt hij 100 ml. in 5 minuten weg. Je hoort de voeding gewoon in zijn maagje vallen. We zoeken dus een fles en/of speen waar hij echt op moet werken om de voeding eruit te krijgen. Na zijn fles is hij totaal niet moe.

Heeft er iemand tips?

Groetjes,
Miepzzz

Hallo Miepzzz
Onze dochter was ook een gulzige drinker en had ook binnen een mum van tijd de fles leeg . Ik gebruikte een avent fles met 123 speen maar dit ging razendsnel . Van de verloskundige heb ik toen een standaard flesje van nutricia met een gewone rechte speen gekregen . Dit ging iets beter maar nog niet helemaal naar mijn zin. Nu gebruik ik een difrax fles met s vorm  . Deze fles ben ik gaan gebruiken omdat ze steeds last had van krampjes doordat ze zo snel dronk en ze verslikte haar steeds.  Hierbij gebruik ik ook gewoon een rechte speen  en dit gaat goed . Ik denk dat het gewoon even puzzelen is met de juiste speen maar bij onze dochter werkt de rechte speen het beste , succes ermee

hai
ik had dat ook met mijn zoontje en ik had een gewone difrax fles met s speentje maar die ging te hard
en toen heb ik avent flesjes met maar 1 gaatje in de speen nr 1 geloof gehaald die gaat nog wel hard maar kleinere zijn er niet ik heb alles afgezocht maar ja ze moeten ook even wennen aan de speentjes mijn kindje is nu 5 weken en nu gaat het wel goed het is even puzzelen maar dan vind je wel de goeie speen

groetjes

Hoi,

Onze dochter deed hetzelfde. Wij hadden eerst een gewone Avent fles met speen nr 1. Op advies van de wijkverpleegkundige zijn we de Dodie-fles met 1-2-3 speen gaan gebruiken. Hier dronk ze echt rustiger mee. Bij haar zat het niet zozeer in de grootte van het gaatje, maar de breedte van de speen. Doordat de Avent breed is, kon ze ook sneller drinken. De Dodiefles werkte beter door de smalle speen en we konden ook de grootte van het gaatje nog veranderen. Verkrijgbaar bij Etos in elk geval.
Met een week of 6-7 zijn we weer overgestapt op de Aventfles en dat werkte toen prima. Nu zelfs speen 2 met 9 weken.

Groetjes Anoek

Hoi hoi,

Je verhaal klinkt bekend hoor. Ook onze dochter was ontzettend gulzig. Wij hebben de eerste weken ook echt moeten zoeken naar de juist speen. Wij zijn uiteindelijk uitgekomen bij de dental speen van Difrax. Die spenen zijn wat anders van vorm (platter)  en het gaatje zit  meer bovenop (beetje lastig uitleggen....) dan  bij de  'gewone spenen'.Hierdoor moest ze meer moeite doen om de melk te drinken en daardoor ging het een stuk minder snel en gulzig.  Bij ons werkte het goed!
Succes!

Groetjes,
Leonie

leoterp, bedankt voor jou advies van de dental speen van difrax!

mn mannentje dronk na de geboorte helemaal niet, moesten zelfs naar het ziekenhuis.(3 weken tevroeg geboren,was nog niet goed ontwikkeld)

kreeg daar de dodiefles en die pakte hij goed, toen hij eenmaal door had hoe het moest, dronk hij veelste gulzig

eenmaal thuis ben ik na 1,5 week weer overgegaan op mn eigen difrax flessen, het gulzige drinken,krampjes, onverzadigbaarder zuigbehoefte werd nog erger.

nu gister de dentalspeen gekocht en een schepje omneo met nutrilon (op advies van het cb) en het gaat super!!!

hoop dat andere er ook wat aan hebben!!!

gr klavertje vier

Hoi klavertjevier,

Fijn om te horen dat het werkt met de dental speen! Voor ons was het toen ook echt een uitvinding.

Groetes,
Leonie

Hé hallo allemaal,

Wij gebruiken nu de Bfree fles, dat gaat ook heel goed (met startersspeen). Mocht ie deze fles ook weer zo weten te bewerken dat ie als een speer gaat dan ga ik zeker de dental speen gebruiken!

Bedankt voor jullie tips!

Groetjes,
Marieke

Terug
Bovenaan