Fles/speen

Hallo, mijn baby is nu bijna 10 weken oud. Vanaf de geboorte dronk mijn kindje uit de dr brown fles, maar vanwege overstappen op ander voeding gebruikt ze nu difrax 0+ omdat daar de voeding beter door ging. Ik vond t fijn nog een fles erbij te hebben maar ik merk verschil in de spenen. Een fles doet ze ong 30 min over en de ander 15. Ik heb nu allerlei spenen gekocht en ook 123. Maar alles lijkt nog een te groot gat op de eerste fles na dan. Waneer ga je een stapje hoger met speen? Kan dat kwaad 2 verschillende spenen?

Onze dochter is nu ook bijna 10 weken en vanwege verborgen reflux verdikken we de voeding met johannesbroodpitmeel. We geven dit uit een dr Brown fles (brede hals) met speen 2 er op (3+ maand), en dat gaat prima..

In principe is een andere speen een marketingtruc, het is gewoon even uitzoeken welke speen het beste werkt voor jouw kindje i.c.m. haar voeding. Als dat gewoon goed blijft gaan, dan hou je ook gewoon die speen. Een baby hoort 20 a 30 min gemiddeld over een flesje te doen, als het korter duurt heb je een speen met een kleiner gaatje nodig, en andersom een groter gaatje als het veel langer duurt.
Mijn zoontje heeft altijd de 0+ speen/ S gehouden, hij dronk zijn water tot 20 maanden ook nog uit zijn fles. 
De dr. Brown spenen passen ook op difrax flessen ?

De difrax spenen passen idd ook op dr Brown en vind ik zelf fijner. Ze zijn wat steviger.

In principe kunnen kindjes prima vanaf 3 a 4 maanden een 2-speen/m-speen aan.

Zo'n 20 minuten over de fles doen is prima. Een half uur is best lang. Zodra je kindje er te lang over gaat doen of de speen vacuüm zuigt, is het tijd voor een grotere speen.

Ik werk op een kinderdagverblijf en kindjes komen daar binnen met 10/12 weken. De meesten drinken dan nog uit een 1speen/s-speen, maar stappen al snel over op een maatje groter. De 0-speen is echt voor newborn en prematuur!

Ben ik het dus echt niet mee eens. Denk dat het voor ieder kind anders is, mijn zoontje heeft altijd een 0+/S speen gehouden, dus gewoon kijken wat voor jullie kindje werkt. Dit werkte bij ons zo. Dr. Brown heeft "P" spenen voor prematuur, op de 0+ staat een 1

Terug
Bovenaan