(Fles)spenen: vies ruiken en scheurtjes

Gelukkig is mijn zoontje niet meer zo heel klein (bijna 12 weken), dus maak ik me er niet heel druk om, maar ben toch nieuwsgierig of er meer mensen dit hebben:
Ik vind dat  spenen na een paar keer gebruiken,  niet fris meer ruiken. Ik kook ze elke dag uit, en na gebruik maak ik fles en speen schoon in een heet sopje met de flesseborstel.
En ik vind dat er behoorlijk snel scheurtjes ontstaan, soms al binnen een week!
Hebben er meer mensen dit ervaren, en misschien tips?

Groetjes mama van Ivar

Nee, geen last van. Ik gooi de spenen weg omdat er op de verpakking staat dat ze maar 6 a 8 weken gebruikt mogen worden, maar ze stinken niet en ze scheuren ook niet. Ik kook ze nu niet meer dagelijks uit (zoontje is nu 12 weken), maar toen ik dat nog wel deed had ik daar ook geen last van. Ik gebruik Avent flessen.
Liefs Phira

Hier ook geen last er van ... Ik gebruik de kromme Difrax-fles met bijbehorende speen. Ik steriliseer de flessen en spenen 1 keer per dag (zoontje is 6 weken) en spoel de fles na elke voeding om met koud water en zet ze dan in de koelkast.

Hoi,

Ik heb hier ook geen last van. Ik kook ze 1 keer in de week uit en voor de rest na de voeding met heet water spoelen en daarna in de koelkast.

Groetjes Nancy

Hallo,

Ik heb er 1x last van gehad.
De speen van de Avent-fles rook zo smerig tijdens het voeden, dat ik die meteen weggegooit heb.
Daarna heb ik er nooit meer last van gehad.
Schreuren doen ze wel, maar dat komt omdat mijn dochter ze kapotbijt.

Bye
Pascalle

Terug
Bovenaan