Fles van 15.30 verdwijnen, maar hoe?!

Wie heeft er tips voor mij....

onze dochter wordt over een kleine maand 1, maar door haar vroeggeboorte van dik 9 wk zit ze op een schema van 9 mnd. (Ze doet het verder prima, qua ontwikkeling ook, bijna geen achterstand meer te zien.)

Ze eet en drinkt opzich goed, geen grote hoeveelheden, maar groeit genoeg.
(=69cm en 7600gr)
Maar ze heeft nog altijd 4 flesje (waarvan 1xpap) melk. Terwijl ze naar 3 of eigenlijk al 2 mag.

De fles van 15.30 wil ze nog zo graag en komen we niet vanaf. Ze drinkt maar erg weinig roosvicee / thee. Ik bied de fles niet aan, maar iets anders rond 15.30. Hier drinkt ze nog maar 25cc van waardoor ze op een gegeven moment echt mopperig wordt, huilen enz. Zodra ze dan haar flesje melk krijgt is ze weer helemaal vrolijk.

Haar eetschema ziet er zo uit:
7u 150-5 en 1/4 brood en korstjes
10u rijstwafeltje en uit een beker wat slokjes drinken.
11.30 bordje pap (130ml water en 50g pap)
14.30 fruit of yoghurt
15.30 fles melk 120-4
17.30 avondeten
18.30 is ze moe en naar bedje
Ze meldt zich zelf dan rond 21u voor de pyjamapapje 200cc

(Brood wilde ze tussen de middag niet dus heb ik opgeruild met de pap en dat werkt wel.
Fruit at ze in de ochtend niet maar in de middag prima!)

Ik vraag me dus af of ze vanzelf die melk niet meer wil rond 15.30 en sap ofzo gaat drinken?! Of wat moet ik er mee doen...
Ze had nl altijd omneo voor moeilijke ontlasting en die is er in nr 3 niet meer. Hierdoor heeft ze dus erg harde ontlasting. Daarom wil ik ook graag die melkfles voor iets anders vervangen..

Nou een heel verhaal geworden, sorry, maar wie weet kan iemand me helpen :)
 
mijn zoontje laat het altijd merken als hij de fles eigenlijk niet meer hoeft. hij is nu 8 maanden ( ongeveer 75cm en bijna 10kg) en zit nu op 2 flessen, 's ochtends en 's avonds. voor de rest drinkt hij roosvicee en eet hij gewoon met ons mee.

ik vind altijd, als ze er nog om vragen hebben ze het nog nodig. als ze het niet meer nodig heeft, dan zal ander drinken ook wel goed zijn. niet elk kind is hetzelfde, en geen 1 doet het precies zoals ze op het CB willen.
als omneo 3 niet bestaat zou ik gewoon nr 2 blijven geven. harde ontlasting is ook niet fijn. en zoveel verschil zit er ook niet in tussen 1 en 2 dus dan ook niet in 3 (als die zou bestaan). alleen de vitamine D. maar die moet je zowiezo bijgeven.
hoop dat je er iets aan hebt.
groetjes
 
Als ze nu nog steeds harde ontlasting heeft zou je ook eens kunnen overwegen er met de arts te praten. Mijn oudste had ook last van zijn ontlasting toen hij overging op ander voedsel. Uiteindelijk via de KA movicolon gekregen en dat deed wonderen. We hebben het 3 mnd gebruikt en daarna afgebouwd. Hij is nu 2 jaar en poept als een tierelier.

Wat betreft de melkfles zou ik wel eerst andere drinken aanbieden en de fles wat kleiner maken. Ik zou de fles van 21.00 ook vervroegen of je moet het niet erg vinden. Echt een passende oplossing heb ik niet. Gewoon uitproberen en ondervinden.
 
Je kan op het tijdstip van de fles van 15.30 bijv ontbijtkoek geven want dat vult lekker en werkt dorst lessend en dan dus bijv sap ofzo.
aan de andere kant zeg ik pers ze geven het zelf wel aan. En gezien haar vroeg geboorte en dat het maar een fijn popke is.....(goed bedoeld) zou ik het misschien zo wel ff laten.
Verder kun je voor de ontlasting van vsm druppels halen of wat zonnebloemolie geven op een theelepltje en dan gelijk een fles.
Wrs is het het wenningsproces van de darmen naar Sucses ermee

gr louise mrt mama forum2011
 
Ons schema is het volgende:

7:30 200 cc melk
10.30 fruit
12.00 boterham
13.00 200 cc melk
16:00 100 cc sap plus koekje
17:30 groente en 100 cc yoghurt
21:00 200 cc melk

Als ze ouder worden hoef je alleen maar de laatste fles er af te halen. Maar hij wordt er bij ons gewoon wakker voor, dus ik denk dat dat nog wel een tijdje gaat duren.

Tegen harde ontlasting kun je ook eens een zoete kiwi gold geven... bij mijn dochter werkt dan nog steeds uitstekend (ze is 3 jaar ondertussen) en als het echt niet op gang komt kun je ook Kindocol van VSM gebruiken, werkt bij ons ook prima!
 
Ik zou dat flesje gewoon nog lekker geven hoor. Ze heeft het blijkbaar toch nodig. Hier hebben ook allebei de kids zelf aangegeven wanneer ze een fles niet meer wilden. Gingen er steeds minder van drinken en dat was voor mij een teken dat die fles niet meer nodig was.
Onze kinderen (bijna 4 en 15 maanden) krijgen ook elke avond voor het slapen gaan nog een beker melk. Bij het bureau adviseren ze ook om die weg te laten. Maar ik drink zelf voor het slapen gaan ook altijd nog een warme kop thee. En zolang ze het willen en lekker vinden blijf ik het gewoon doen. Ze geven vanzelf wel aan wanneer het genoeg is.

Gewoon lekker je gevoel volgen. Als jij het goed vindt dat ze om 15.30 uur nog een flesje drinkt gewoon lekker doen!!!

Succes!
 
Brood duurde hier ook gewoon langer hoor, evenals de half vier fles. Ze geven zelf heel goed aan wat wel en wat niet....

De fles van half vier heb ik uiteindelijk gewoon ingeruild. (je zal hem eerst nog iets kunnen afbouwen) Bij het broodje na het middagdutje gaf ik drinkyoghurt of verdunde volle yoghurt in een bekertje. Verder heeft meneertje hier zijn roosvicee/diksap gewoon in een speenfles en kan hij dit dus altijd zelf pakken. En tsja wat ze hierboven al zeggen: niet te druk om maken, iets anders proberen aan te bieden, het wordt vanzelf geaccepteerd! Ze moeten ook al zoveel nieuwe smaken/geuren en kleuren opeens leren kennen met dat leren eten.
 
Terug
Bovenaan