Fles vervangen door tuitbeker?

Dears,

Nog een vraag.  Mijn zoontje is nu 7,5 maand.  Wanneer vervang je  de fles eigenlijk door een tuitbeker? Of doe je dat dan alleen  overdag en s'avonds nog een fles voor het slapen gaan? Wat zijn jullie ervaringen?

Marieke  

Hoi,

Je zou al kunnen beginnen met een tuitbekertje. Mijn zoon, nu 1 jaar oud, drinkt zijn diksap al enige tijd uit een tuitbeker. de melk 's middags bij de boterham wilde hij alleen uit de fles en heeft dus de fles tot enkele weken terug gehad. Nu krijgt hij alleen de pap nog uit de fles 's morgens. verder gebruikt hij de tuitbeker.
Meestal geven ze zelf wel aan wanneer ze eraan toe zijn.

Groetjes

Hoi Marieke,

Ik geloof dat ze bij het consbureau nu al zeggen dat het kan.  Ik vind de fles nog wel zo makkelijk.
Ik weet van mijn dochters dat ze het erg moeilijk vonden om uit een antilek tuitbeker  te drinken. Ze moeten namelijk behoorlijk hard zuigen. Ik haalde dan het antilekdingetje eruit, maar dan ging het weer te hard. Ik heb er gewoon nog even mee gewacht. Mijn dochters van bijna 4 drinken nog steeds uit een antilekbeker. Zijn ze op het consbureau vast niet blij mee, maar ik ben niet blij met al die omgevallen limonadebekers (al kunnen ze wel gewoon uit een beker drinken hoor).
Ik ben benieuwd wat je gaat doen!

Groetjes,
Marianne

Ik hoorde zojuist op het CB dat ze zelfs met 7 maanden adviseren om een
gewone beker te gebruiken. Eerst beginnen met wat pap/yoghurt zodat ze
er aan kunnen wennen.

Dit alles is beter voor de tandjes!!!

groetjes Claudia

mijn zoontje is nu 8 maanden, hij krijgt nog 3 keer per dag de borst en drinkt niet uit een fles. toch moet ie extra vocht krijgen natuurlijk en daarom drinkt ie al ruim 2 maanden uit een tuitbeker. Soms ook uit een bekertje maar het zo'n wilde, dat wordt een grote knoeiboel.
Het is goed voor de mondmotoriek om al snel met een bekertje te oefenen dat komt de spraak later weer ten goede.
Veel mensen geven een kind op 2 of 3 jarige leeftijd nog steeds een papFLES en dat kan je dus beter niet doen, wel makkelijk natuurlijk (even snel) maar goed is het niet.

Ze adviseren een bekertje vanaf zes maanden voor drinken en melk nog uit de fles tot ze een jaar oud zijn. Maar volgens mij is hun zuigbehoefte echt niet van de ene op de andere dag verdwenen alleen omdat ze jarig geweest zijn. Ik vind het dan ook helemaal niet erg als ze nog wat langer de fles hebben voor hun melk, het geeft toch troost die zuigbeweging en het is ook niet zo dat je ze ermee laten slapen dus zo slecht voor de tandjes is het niet.

Terug
Bovenaan