fles vervangen voor yoghurt

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ik kom net van het cb, mijn zoontje is vandaag 6 maand en we moeten de 3de fles gaan vervangen voor yoghurt of kwark. Ben ik net vol goeie moed aan begonnen maar meneer lust geen yoghurt hij kijkt zuur en laat het zo weer uit zijn mond lopen. Heeft iemand hier ervaring mee??

Groetjes Jolanda

Hoi hoi,

Hoeveel flessen krijgt je kindje nou dan??
Nog 4 of 3?
Krijgt hij dan nog maar 2 flessen overdag, of nog 3??

Maar even je vraag: Dylano lust eigenlijk alles, maar geen yoghurt zonder iets erin.
Het is ook wel heel erg zuur hoor!!
Dus ik doe er iedere dag een beetje diksap bij, maar een heel klein scheutje, dan smaakt het toch net weer wat anders.
En wat het CB daarvan zegt... interesseert me eigenlijk niet.

Groetjes Debby.

Ohja... ik heb het bij Dylano wel meerdere xen aangeboden, want heb gehoord dat je sommige dingen meerdere xen aan moet bieden, willen de smaak leren kennen.
Maar Dylano vind het echt niet lekker.
Dus mss dat je dat ff kunt proberen, nog 2 dagen zonder iets, en als hij het dan nog niet lust wat diksap erbij ofzo??

Hij kreeg nog 4 flessen om 6.00 uur, 10.30, 14.30 en 19.00 en dan 's morgens fruit en 's middags groente +_ 17.00 maar nu moeten we de middag fles vervangen voor yoghurt. En ze zeiden dat we 's morgens beter brood konden gaan geven met de fles zonder pap erin en dan tussen de middag ook brood gaan proberen, pff

Hoi Jolanda,

Waarom die papfles nu al vervangen door een boterham, laat je kindje zo lang hij het lekker vind gewoon lekker een fles pap drinken 's morgens. De oudste van ons heeft dit gedaan tot hij 1 jaar oud was, toen hoefde hij hem niet meer en wilde ook een boterham net als wij.

Wij geven ons zoontje altijd een schaaltje kwark na zijn warm eten,   ook vermengd met een beetje diksap (haalt net dat zurige eraf).
's Middags eet hij een boterhammetje met ons mee en daarbij een lekkere fles melk.
Als hij geslapen heeft krijgt hij een koekje met wat diksap en dan rond 16.30 uur zijn warm eten met een toetje.

Veel succes met uitproberen.

Liefs Saskia

Hoi Jollie,

Vandaag ben ik ook bij CB geweest en ze zeiden precies hetzelfde voor mijn dochter. Ze is 6 mnd en 20 dgn oud, weegt 8100 gram en is 71 cm lang.

Een voeding eruit en ipdv aan haar kwark of joghurt te geven.

Ze eet ook 4 x per dag 180 cc water aanmaak 200 cc opvolgmelk omneo 2
tegen uur of 11 krijgt ze fruit met beejte liga en s'middags tegen +- 17:30 groente.
Haar laatste fles is tegen uur of 19:30 en dan slaapt ze hele nacht door.

Ik zie het wel maar ze zal haar melk wel missen!!!!

Hou me op de hoogte en veel plezier met joghurt!

Groetjes,
Az

Terug
Bovenaan