Fles voeding

<p>Ik heb een vraagje. </p><p>Miin zoontje krijgt de laatste fles om 12 en volgens het cb zou hij tot 6 uur moeten halen. Hij komt om 5 nu vind ik dat geen probleem. Ze adviseerde johannes broodpitmeel maar is dat wel goed? </p>
 
Als jij en je kindje tevreden zijn met nu gaat, lekker zo blijven doen! Je hoort wel vaker dat het CB baby's graag zo snel mogelijk "groot" wil hebben, dus doorslapen, van de fles af, etc. Als jij het prima vindt dat hij om 5 uur weer wakker is, blijf dat dan gewoon nog even lekker doen. Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar er is eigenlijk geen goed of fout qua tijd tussen flessen: elk kind heeft andere behoeftes!
Zelf heb ik geen ervaring met johannes broodpitmeel, maar hoor wel vaker dat dit voor veel baby's ook nog eens niks uit maakt qua tijd tussen flessen...
 
Hoe oud is je zoontje? Het cb geeft alleen maar zogenaamde standaards aan. Volg vooral wat voor jou en je kindje past. Ik heb bij mijn kids nooit andere dingen aan de melkfles toegevoegd. Zodra ze hapjes gingen eten, sliepen ze ineens veel langer door snachts.
 
Wij zIjn vanaf 4 weken ons zoontje gaan volgen s nachts. Overdag wel gewoon iedere 4 uur maar na 23:00 bepaald hij tot 08:00 of en wanneer hij wil.
Dit was echter al heel snel niet meer, maar ze hebben honger als ze honger hebben. Wij zijn niets anders gaan gebruiken of meer gaan geven.. In een sprongetje is hij nog een keertje wel om 05:00 gekomen en had dus een voeding 'teveel' 
 
 
5 weken? Dan is het niet zo gek dat ze snachts nog komt. Ik zou dan ook zeker nog niet beginnen met wat toevoegen.
Volgens mij heeft een baby vanaf 6 weken door dat er een dag en nacht ritme is.
Bij mij sliep ze vanaf 6/7 weken door. Nooit wat toegevoegd. Maar er zijn ook kinderen die die pas na een jaar doorslapen.
Vind het raar dat CB nu al aangeeft om wat toe te voegen...
 
 Uhm, van Johannes broodpitmeel gaat je kindje echt niet langer slapen hoor.
Mijn dochter heeft reflux en krijgt daardoor Johannes broodpitmeel in dr fles, maar dat helpt tegen het spugen en zeker niet voor het doorslapen!
Je kindje is 5 weken, ik vind doorslapen van 12 tot 5 al heel knap! Geloof me, er komrn nog periodes dat je kindje vaker komt voor een voeding s nachts! 
Mijn advies, lekker met je kindje mee gaan! Of hij nu om 3.00, 5.00 of 6.00 de fles wilt, allemaal goed. Doorslapen hoeft nog laaaaang niet! Mijn oudste had tot 9 maanden geregeld nog een nachtvoeding nodig en de jongste is nu dus 5 maanden en krijgt ook nog vaak een nachtvoeding. Het ene kindje slaapt eerder door dan de ander, ik weet ondertussen wel na 2 kindjes dat je dit écht niet in de hand hebt!
 
 
Terug
Bovenaan