fles voeding

Hallo dames evt. heren,
Ik ben even over gelopen van het zwangeren forum naar hier. Ik ben uitgerekend op 10 juni en heb wat vragen over fles voeding en dacht dat jullie mij misschien wel kunnen helpen.
Ik ben van plan om van af het begin fles voeding te gaan geven en wou eerst nutrilon kopen omdat ze het ook gebruiken op de crèche waar hij/zij heen gaat. Nou heeft mijn man(heel lief hoor) 6 pakken Nestle NAN 1 gekocht. In 1 pak zitten 2 doosjes. Nu hebben we 12 pakjes Nestle NAN 1 en ik heb geen idee hoeveel pakken je verbruikt en of dit lukt met de houdbaarheid datum. (tot sept.) En is dit wel een beetje goede voeding? En kan het ook kwaad dat hij/zij op de crèche voor 1 ½ dag nutrilon krijgt.
Hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven op mijn vragen.
Bedankt alvast,
Monique
 
hoi monique, op de vraag dat hey houdbaar blijf, ja het blijft gewoon houdbaar, totdat je het open maak dan ,dan is het 4 weken houdbaar je gebruik zo pak een week ofzo dus die 6 pakken is niet overdreven, ik zelf heb geen ervaring met nestle nan, maar ik denk dat je dat effe moet overleggen met vk, ik had bij mijn eerste nutrilon maar vond deze niet zo fijn, bij mijn tweede ben ik over gegaan op friso en dit bevalt mij uitstekend.. met voedingen moet je niet zoveel wisselen, dus is het beter als je kindje gewoon alleen nestle krijg of gewoon alleen nutrilon anders kunnen de darmen geen tegen sputtelen gevolg krampen.
 
Je kan toch voeding meegeven voor op de creche (neem ik aan,mijn kindje gaat niet naar de creche,maar dat hoor je overal wel,dat ze zelf eten meekrijgen)
 
Wat de anderen al zeggen, je kunt het onaangebroken best een tijd bewaren. Twee soorten door elkaar zou ik in ieder geval niet doen, of het 1 of het ander. Veel flesvoeding van tevoren kopen raad ik sowieso af omdat je niet weet waar je kindje goed op gaat reageren. Of misschien moet jouw kindje straks wel voeding voor gevoelige darmpjes of voor koemelkallergie.
 
Die pakken komen makkelijk op voor september je zit al snel aan meer dan 1 pak in de week. Maar kan je de pakken niet meer terugbrengen? Het is beter om eerst te kijken of de flesvoeding wel bevalt. En inderdaad nooit teveel wisselen.
 
Dank je wel voor al jullie reactie's. Super !!
Mijn man heeft inderdaad erg veel voeding gekocht. Maar hij bedoelt het zo goed. Hij zag op zijn werk baby voeding voor de halve prijs en heeft direct het hele vak leeg gekocht Ik hoop inderdaad niet dat de kleine hier allergien voor heeft. Nou ja we zien wel! Het kan nu niet meer terug en ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om het te doen, terwijl mijn man het zo goed bedoelde.
Bedankt dames,

Groetjes Monique
 
Alle flesvoeding voldoet aan de normen, dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Probeer het gewoon uit na de geboorte en kijk hoe je kindje erop reageert. Als er een allergische reactie is, moet je toch over op een speciale hypoallergene voeding. Het is niet zo dat het ene merk minder allergieën veroorzaakt dan het andere. De allergie wordt veroorzaakt door de koemelkeiwitten in de melk en die zitten in alle standaardvoeding.

Als je iets anders merkt aan je kindje (darmproblemen, krampjes e.d.) kun je in overleg met de kraamverzorgster of het cb altijd een ander merk voeding uitproberen.

Om darmproblemen te voorkomen kun je ook de eerste dagen borstvoeding geven. Je baby krijgt dan het colostrum binnen en dat legt een beschermende laag op de maag en darmen. Zo zullen er minder gauw problemen met de flesvoeding zijn. Je kan na een paar dagen gewoon stoppen als je melkproductie op gang komt (dit gebeurt hoe dan ook).

Groetjes,
Pauline

 
Terug
Bovenaan