fles voeding

A

Anoniem

Guest
hallo, ik heb even een vraagje.
Mijn dochtertje Veerle (9 weken) krijgt flesvoeding. Ze kreeg tot nu toe 5 flessen van 150cc aangeboden, om de 4 uur, van die 150cc dronk ze meestal zo ´n 130cc. Dat is eigenlijk een beetje te weinig zeiden ze op het consultattie bureau. Nu is het geval dat ze opeens tot smorgens 8 uur door slaapt. Als je dan door gaat tellen om de 4 uur een fles, krijgt ze opeens nog maar 4 flessen op een dag. (of ze krijgt pas om 00.00 haar laatste fles, waardoor ze   waarschijnlijk tot 10.00 uur de volgende ochtend door slaapt en dan zit je weer) En dat lijkt mij veel te weinig. Nu hebben we geprobeerd om om de 3 tot 3,5 uur een fles te geven, maar dan drinkt ze maar de helft leeg.

Het is een beetje een ingewikkeld verhaal, maar ik hoop dat iemand een idee heeft wat ik nu moet doen.

groetjes an

Hoi,

Mijn dochter heeft ook altijd te weinig gedronken volgens het cb.
Ik weet niet meer hoeveel zij dronk met 9 weken (ze is inmiddels 7 mndn) maar ik heb er nooit een probleem van gemaakt.
Zolang ze helder uit dr oogjes kijkt, goede plasluiers heeft (dr plas was soms te zoeken, maar ze plaste wel) en wel blijft aankomen (mijn dochter komt ong 1 ons per week aan) is er niet veel aan de hand.
En dat terwijl mijn dochter ook nog een refluxbaby is en dus heeeel veel spuugde.
Reageert je dochter anders dan anders, slapper dan normaal dan moet je wel gelijk aan de bel trekken.

Zij sliep ook al vaak door tot 8u en 's middags sliep ze weleens terwijl ze een fles moest, maar ik wachtte tot ze wakker werd, ik maakte haar er niet wakker voor.

Ik biedde haar wel de fles aan, hield goed bij hoeveel ze dronk en lette goed op haar gedrag.   En nooit geen problemen gehad.
Op een gegeven moment zeiden ze op het cb ook wel, dat zij blijkbaar een van de weinige babies was die alleen het hoognodige dronk en die optimaal gebruikte. En als ze niet wilde dan was het goed.
Ik dwing nooit, want naar mijn idee werkt dat alleen maar averechts.

Ik hoop je een beetje gerustgesteld te hebben. Heel veel succes.
En nogmaals als je het niet vertrouwd wel altijd in de telefoon gaan hangen.

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan