Fles voeding

Tamaraluijten

New member
Ik ben sinds een week over op fles voeding ivm meerdere ontstekingen tegelijk met de borstvoeding.
Maar op de verpakking staat voor zijn gewicht 5 flessen van 120 of 150 cc (nutrilon hypo allergeen)
Dat betekend om de 4,5 uur. Maar dat red hij echt nie is te ver uit elkaar. Hij wil om de 3 uur en heeel soms 4 uur. Ik dacht dus dan doe ik om de 3 uur 90 cc.
Maar hij wilt meer. Hij drinkt om de 3 uur 120cc water en dan 4 schepjes nutrilon. Maar dat lijkt mij wat veel hij is nu 6 weken. En weegt ongeveer 4,3 kilo.

Hoeveel geven jullie?
 
Met 4300 mag hij maximaal 775 ml op een dag.. Dat is ongeveer 100 cc om de 3 uur..kijk het even aan hoelang doet hij over de fles ? Anders opdikkend met nutriton.. Het kan ook zijn dat hij alleen zuigbehoefte heeft ik geef de mijne soms ook water .. J'velino weegt ongeveer 4630 en ga morgen beginnen met 120 om de 3,5 / 4 uur
 
Logan is 5 week en was vorige week 4680 gram.
Hij krijgt 150 en ook 6/7 keer per dag komt meestal iedere 3/4 uur. Heb dit geZegt bij cb en krijgt nu voor hongerige baby's maar is nog steeds zelfde. Als ik op verpakking van de nutrilon kijk zou hij aan 5 keer genoeg moeten hebben.
Volgende keer maar weer over hebben.
Je kunt altijd cb bellen en even vragen.
 
Zoë krijgt 120, meestal 5/6 per dag. Ze is vandaag precies een maand. Volgens mij is het "officieel" te veel, maar ze drinkt het meestal met gemak op. Af en toe laat ze wat staan en dat vind ik dus ook geen probleem...

Ik zou de voeding niet dikker maken met nutriton, behalve als je kleine veel spuugt.

Als de fles te snel leeg is, kijken of er een kleinere speen is. En als het te lang duurt, een groteren speen gebruiken...

Succes!
 
Hij drinkt gewoon in normaal tempo en spuugt haast nooit. Af en toe komt er een klein straaltje met de boer mee. Hij drinkt gerust om de drie uur 120 cc op.
Heel soms is het om de vier uur.
Dus ongeveer 6 a 7 voedingen.

Ik heb de kleinste speen en nog verslikt hij zich soms. Avent zoog hij vacuum en kreeg hij kramp. En nu heb ik difrax daar drinkt hij goed uit. En af en toe nog wel kramp maar daar gebruik ik infacol voor doet het best goed. Hij heeft alleen savonds wat kramp. Met de avent fles was dat de hele dag door.
 
Ik ben dus niet van de rekensommetjes, ik geef wat mijn kindje nodig heeft. Myrthe is nu bijna 4weken en drinkt 140cc ik weet nog niet hoe zwaar ze is vrijdag naar cb. En ze komt om de 3-4 uur. Ze is nu tevreden, anders kont ze om de twee en half uur of sabbelt meteen op haar handjes nadat de fles leeg is.
 
Oki fijn te horen wat jullie een beetje geven. Bang dat ik te veel of weinig gaf. Maar zoals ik het nu doe gaat het goed. En merk al dat iedereen het anders doet dus het zal wel prima zijn zo toch?! Haha

De onzekere gevoelens soms ook haha
 
Terug
Bovenaan