Fles voor slapen

<p>Vandaag per toeval geen flesje gegeven aan mijn meisje van 15 maandjes. Ging gerust slapen zonder. Hopelijk slaapt ze door vanacht.</p><p>Nu is mijn vraag eigenlijk: ik weet dat ze op een gegeven moment geen fles meer hoeven maar om 17.00 uur eet ze warm. En rond half 8 8uur gaat ze na bed. Wat geven jullie nog ertussen. Of wat kan ik als vervanging geven. Of is dat niet nodig? Fruit en lekkers krijgt ze al over de dag!</p><p> </p><p> </p>
 
Hier met 14/15 maanden ook gestopt met de avondfles. Vanaf 12 maanden kregen m'n dochters sowieso nog maar 1 fles, alleen die avondfles. Met 13 maanden gaan afbouwen naar 90-120cc ipv 180cc en met 14/15 maanden gestopt.

Wij geven altijd avondeten en yoghurt/toetje erna en tijden het boekje lezen om 19.00 een beetje gewone koude melk uit een bekertje, vooral tegen de dorst in de nacht. Maar geen eten meer erbij. Alleen als het avondeten drama was,soms nog 1/2 banaan ofzo
 
Mijn dochter hoefde dan geen avondfles meer vanaf 11 maanden. Maar was verknocht aan de ochtendfles. En die krijgt ze nu met 23 maanden nog steeds. Wel met gewone melk natuurlijk. In principe zou nu een rietjesbeker ook werken natuurlijk. Maar zeker tot anderhalf was het eerste dat ze om 6 uur sochtends deed: hard huilen om die fles. Dan is het nog nodig. Nu is het meer ons momentje. En ik heb geen trek in ontbijt om 6 uur. Ze drinkt de rest van de dag ook liever geen melk, dus dan zit het er maar vast in. 
Straks wordt ze 2 en we hebben er nu een baby bij. Dus ik denk dat het zn limiet begint te bereiken. Met de baby moet het nieuwe ritme nog vormen. Dus voor nu even go with the flow, en dan zien we waar we de komende 2/3 maanden op uit komen wat ochtendritueel betreft. Ik maak me er weinig zorgen over. Het is niet dat ze de hele dag met een fles/speen in haar mond rondloopt. 
 
Terug
Bovenaan