fles warme melk voor het slapen gaan stoppen?

Hey hallo,

Ik heb iets waar ik al een tijdje over aan het tobben ben. Ons zoontje van 15 maanden gaat 's avonds 19.00/19.30 uur naar bed. Hij krijgt dan ong. 80 cc. gewone warme melk in een fles. Nu is mijn vraag: wanneer kun je daarmee stoppen? Op het moment dat hij het   niet meer pakt of kun je zelf het initiatief nemen? Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Miranda (mama van een dreumes en 28 weken zwanger!!!)

Ik zou de fles gewoon een keer weglaten en kijken hoe het gaat.

Ons zoontje kreeg na de 10-11e maand geen fles meer na het eten. Dit werd vervangen door het toetje.

Succes!

Hoi,

Mijn dochtertje is 14 maanden en krijgt al sinds ze 10 maanden is geen melk meer voor het slapen gaan. Ze heeft altijd al veel last gehad van krampjes en haar darmen en ze werd er 's nachts wakker van. Ik heb van de ene op de andere dag rooibosthee in plaats van melk gegeven. Eerst net zoveel als de melk die ze kreeg, en toen na een paar weken ben ik het gaan afbouwen. Ze gaat nu zonder thee of melk slapen, maar ik leg wel altijd een klein flesje water in haar bedje, die altijd leeg is 's ochtends. Geen slapeloze nachten meer en geen melk meer voor het slapen gaan. Volgens het cb is dat ook beter voor de tandjes.

groetjes,

Desiree

hoi

mijn dochetrtje is bijna 17 maanden en die krijgt meestal ook nog lekker warme melk voor het slapen,het gebeurt heel   vaak dat ze hem niet meer wil maar soms toch wel,ze heeft hier lang om gevraagt en ik vind het niet zon ramp hoor.hoeveel mensne drinken er nu nog melk voor het slapen.ik dring het niet aan hoor als ze niet wil wil ze niet en slaapt dan net zo goed.. is alleen maar extra vocht.dus je moet het zelf helemaal bepalen en kijken wat je kindje wil.gr wendy

Hallo,

ik heb een dochter van 2 jaar en 2 maanden en die krijgt nog steeds melk voor het slapen. Ze slaapt ook wel zonder, maar ik vind het wel fijn voor het slaapritueel. Bij de zindelijkheidstrainig wil ik deze fles wel gaan vervroegen, anders is het toch een hoop vocht die ze voor de nacht nog binnenkrijgt, maar ik wil hem niet weglaten. Ik drink zelf ook graag iets voor ik naar bed ga, waarom zij niet.

Mijn oudste heeft ook wel tot haar tweede jaar lekkere warme melk gehad voor het slapen gaan hoor. Op een gegeven moment wilde ze het niet meer en ben ik het gaan vervangen door een bakkie thee.
Maar zolang hij het nog drinkt, lekker geven hoor. Ik merkte dat mijn dochter altijd beter sliep met iets warms in haar buikje.
Succes, Sil

Terug
Bovenaan