Fles water afbouwen

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>onze dochter van bijna 1,5 drinkt s nachts heel veel water. Ik heb het dan echt over 2-4 volle flessen. Doordat ze altijd een slechte drinker was, waren we blij toen ze eindelijk wat meer ging drinken, maar dit brengt weer andere uitdagingen met zich mee. Zo moesten we s nachts ieder uur ons bed uit om haar een slokje te laten drinken. Op een gegeven moment hebben we een fles in haar bedje gezet (lazen we hier ergens op het forum). Hierdoor hoeven we niet meer ieder uur eruit, maar staan we wel minstens 1 x per nacht het bed te verschonen omdat de luier het niet gehouden heeft. Ook niet echt wenselijk. Hoe kunnen we nu de fles gaan afbouwen ? Heeft iemand tips ? </p>
 
Ik denk dat dit een gewoonte is geworden bij je dochtertje. Ik zou gaan proberen hetgeen wat ze nu 's nachts drinkt te verplaatsen naar overdag. Dat zal echt niet meteen lukken, maar ik denk dat je moet volhouden om ervoor te gaan zorgen dat ze de nachten dit niet meer nodig heeft. Succes ermee!
 
Ons zoontje vindt het altijd fantastisch om uit andere dingen dan z'n beker te drinken, denk aan z'n plastic theeservies, een gieter, een plastic bakje etc. En zelf thee zetten is hier ook populair, zelf knopje van de waterkoker indrukken, theezakje uitzoeken, theezakje erin hangen, veel koud water erbij en hij gaat lekker thee drinken. Dus als hij overdag wat minder drinkt gaan we met zoiets spelen en dan drinkt hij ineens wel. En overdag krijgt hij nog wel eens een fles met wat siroop erin en dat is vaak in 1keer op. Wellicht dat dat soort dingen helpen om je dochter overdag voldoende te laten drinken? 
 
Ja wij proberen ook wel water met wat limonade om overdag het vocht te verhogen, maar misschien moeten we daar meer aan doen. Leuke tips wel :) 
 
Terug
Bovenaan