Fles weigeren bij drukte/veel prikkels/openbaar

<p>Hoi hoi,</p><p>Normaal gesproken ben ik niet zo van het vragen, maar in deze loop ik echt vast. Kinderarts en verpleegkundige kunnen me ook niet helpen, dus op zoek naar ervaringen. </p><p>Mijn zoontje is 5 maanden en krijgt sinds 1,5 maand flesvoeding. 5x 200ml. Hij slaapt nog bij ons op de slaapkamer en drinkt dan ook alleen hier zijn fles. Wanneer ik op bed zit, met de gordijnen dicht, zijn knuffeltje erbij. Beneden, in het openbaar of op welke andere plek dan ook weigert hij de fles. Wordt boos, kijkt weg, houdt zijn mond goed gesloten. <br />Ik heb al geprobeerd om standvastig te zijn en alle flessen beneden aan te bieden, maar dan blijft hij weigeren. Een rustig plekje in de woonkamer op te zoeken, hem af te leiden, maar niets werkt. Drinkt dan gerust de gehele dag niets. Met hapjes gaat het overigens ook niet van harte. </p><p>Over 5 weken moet hij voor het eerst naar het kinderdagverblijf, dus dat wordt wel een dingetje. </p><p>Iemand ervaringen of tips voor me? </p><p>Ontzettend bedankt alvast!</p>
 
Helaas geen tips voor je, maar het is wel herkenbaar. Inmiddels krijgt onze dochter van 10 maanden 3 flessen en ik ben blij dat de 'voedingsstrijd' nu een stuk minder is.
Ik maakte me dus ook heel druk over het kinderdagverblijf, maar daar drinkt ze wonderwel best aardig. Ze moeten de fles wel 2x aanbieden (ze drinkt de helft en 20 minuten later de rest).
Het klinkt alsof je een mannetje hebt dat helemaal niets van de wereld wil missen. Dan is drinken niet zo interessant. 

Enige wat ik nog kan bedenken is bij de flessen overdag misschien steeds een prikkel toelaten (dus wel doen wat je deed maar bijvoorbeeld de gordijnen een klein stukje open)
 
Herkenbaar, hier hielp het om haar niet op de arm te nemen.
op de opvang zetten ze haar in een wipstoel met haar gezicht naar een hoek, op een plek bij de andere kindjes vandaan, en dan gingen ze achter haar zitten en hielden de fles vast. Ze dronk dan het meeste wel op, niet alles. Soms meerdere keren aanbieden.

Thuis ging ik op de bank zitten, en zij lag naast me op een kussen op de bank (refluxkindje), en beentjes over mijn been. Geen tv, geen mensen, geen gesprekken, gewoon stilte. En dan dronk ze in 2 delen, haar fles. in de loop van de dag dronk ze steeds minder van de fles op.

Na 6 maanden liep de hoeveelheid melk steeds een beetje meer terug. We zijn van 6 mnd 6 flessen naar 10 mnd 2 flessen gegaan. Heerlijk! 
Nu is ze 15 maanden, en de "ochtend"fles (5/5.30 schreeuwend wakker pfff) drinkt ze nog steeds in het donker bij mij. En in de loop van de middag heeft ze gewoon een drinkbeker bij haar snack. Het wordt steeds makkelijker. Maar ik snap dat het nu even een lastige tijd is hoor!
 
Dankjewel voor jullie reacties. 
Ik hoop dat het een fase is. Dat het straks met een drinkbeker en ander eten wat gemakkelijker gaat allemaal! 
Ik heb inderdaad geprobeerd om hem in een wipstoel, naast me op de bank, donkere kamer, gezicht naar de muur de fles te geven maar niets lijkt hier thuis te werken. Ik hoop dat inderdaad het kinderdagverblijf straks een andere uitwerking heeft. Ik ga jullie tips daar in ieder geval meegeven, zodat ze er iets mee kunnen (hopelijk) 
Dat steeds een prikkel extra toevoegen ga ik hier thuis ook zeker proberen, goede tip! 
 
 
Kun je het beneden ook stil en donker maken zoals boven? En dan beetje bij beetje ietsje lichter maken en uiteindelijk ook geluid erbij introduceren? Iets beters weet ik niet want ik weet helaas uit ervaring dat je det gevecht (mond open en eten dwingen) nooit wint….succes ?
 
Terug
Bovenaan