fles weigeren en nu ookal slaan naar de lepel..

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's

Zoals de titel al zegt, weigert mijn   dochtertje nu bijna 8 maanden de fles.. ze gaat huilen, slaan, en wegduwen als ze de fles maar ziet is het huilen.. ik heb alles al geprobeert, andere fles, speen, beker, tuitbeker, zelfs een rietje( wat wel lukte ) maar dat gaat natuurlijk ook niet aldoor.. want na een paar slokjes duwt ze het ook weg.. nu begon het met 100 cc laten staan wat ik dan aanvulde met pap en dat ging prima maar nu weigert ze dat dus ook.. ook naar de fruit en andere hapjes slaat ze naar de lepel.. zelf doen is echt nog niet mogelijk..

Ze is wel verkouden nu, en hoest flink, en misschien zit er een tandje dwars maar ze moet toch iets binnen krijgen?? bij de huisarts geweest en ze is op het hoestje en wat verkouden na zo gezond als een

visje.. wie heeft er nog tips voor deze bezorgde mama??

Bedankt alvast

Hoi,

Hier precies hetzelfde probleem met onze Noa, nu ruim 8 maand oud. Ze weigert sinds een paar dagen ook de fles. Ik heb geprobeerd om haar melk te laten drinken uit een gewone beker (zonder tuit), maar dit weigert ze  ook. Ze gaat zelfs al kokhalzen zodra ze de melk ruikt. Noa is nu ook behoorlijk verkouden, misschien heeft het daar ook wel mee te maken of een tandje wat door moet komen. Hopelijk is het gewoon een fase. Ik probeer maar te geven wat ze wel wil (slokjes sap uit drinkbeker gaat wel goed, uit de fles is vaak ook een probleem). 's Morgens als ze geen fles wil, geef ik yoghurt of kwark en wat sap uit de beker. Brood is trouwens geen probleem, ze eet tussen de middag zo een boterham op. Toch maak ik me ook wel ongerust of ze nu wel genoeg vocht binnen krijgt.
Succes en hopelijk gaat het snel beter!
Groetjes, Judith

Wat je trouwens nog zou kunnen proberen, is het pyjamapapje van nestle, dat is het enige opvolgmelk produkt die Noa nog wil op dit moment. Pap gemaakt van de flesvoeding weigert ze ook :-(

Mijn dochter doet al vanaf de geboorte erg moeilijk als het om eten of drinken gaat. Het begon al met borstvoeding, ze wilde niet happen. Fles ging in het begin iets beter, maar ook erg moeizaam. Echt alles geprobeerd, maar het wilde niet. Uiteindelijk na 5 mndn ging het beter, ze kreeg Pepti met johbrpitmeel.
Met 6 mndn overgegaan op Kruidvat melk om te kijken hoe ze reageerde. En natuurlijk, niks aan de hand, ze dronk gewoon door.
Toen dat dus goed ging ben ik begonnen met hapjes. Het ging redelijk, maar ze eet nooit veel. Broodje en crackers, rijstewafel, koekje, dat soort dingen gaat goed.
Maar het avondeten is een ramp. De ene dag eet ze wel hoor. En dan denk je eindelijk wat te hebben gevonden wat ze lekker vindt, maar dan hoeft ze het de volgende dag dus niet meer.. Zo loop je week in week uit te prutsen met het avondeten. Iedere dag ertegen opzien is echt vervelend.
Ik hoop steeds dat ze gewoon zo maar opeens als een dijker gaat eten. Dat dit een soort fase is ofzo...

Hoi,

Het zou kunnen dat je kindje spruw heeft dit is een infectie in de mond, je kunt het zien door dat er dan witte puntjes of aanslag op de tong en/of gehemelte zitten, wat je niet kunt wegwrijven, de huisarts kan je daar mee helpen!

Gr MJ

Hallo mama's

Daar was ik weer even bedankt voor jullie tips maar helaas, heb ik ookal de nestle melk geprobeerd, en ook is het geen spruw( arts heeft het nagekeken ) nadat ze gisterzvond weer de avond eten eruit gooide na een hoestbui waarin ze bijna bleef, ben ik naar de huisartsenpost gaan bellen, ik vond het genoeg geweest.. twee keer naar de huisarts geweest deze week maar het werd alleen maar minder.. op de hap deden ze ook niet meer dan haar onderzoeken, nogmaals schone longen oren, keel en dergelijke en geen spruw.. geen tekenen van uitdrogen en geen hoge koorts( 38.0 ) maar wel een meisje wat wel jengeld en niet haar zelf is.. nu zegt iedereen dat ik maar op haar af moet gaan en moet geven wat ze wil, tuurlijk want het erin pompen kan je niet.. maar ze had dus vanaf gistermorgen 10.00 tot vanmorgen 05.00 niet meer gegeten.. ze was bijna droog vannacht, en om 05.00 dronk ze dan met wat aandringen eindelijk weer een fles maar ik zie alweer op tegen de volgende fles al moet ik dat proberen niet tedoen.. maar makkelijk is het niet.. ze slaapt nu weer nadat ze net weer even flink aan het hoesten was.. daarvoor heb ik tussikind druppels want de huisarts zei dat er niks aan tedoen is aan het hoesten.. pff ik hoop dat ze snel weer de oude is..

Groetjes

Hoi Kyrabella,

Vervelend dat je dochter nog steeds zo slecht drinkt en zo moet hoesten! Als je bang  bent voor uitdroging, kun je misschien proberen om slokjes ORS te geven uit beker/fles. Ik heb bij de drogist ORS voor baby's gekocht met een citroensmaakje eraan. Noa vind dit erg lekker, en het vult in elk geval evt vochttekorten goed aan.

Vanmorgen ging hier het pyjamapapje van nestle er goed in gelukkig. Alleen bij het brood weigert ze elke vorm van opvolgmelk, nou ja dan maar wat slokjes sap.
Ik hoop dat het snel beter gaat met je meisje !

Groetjes,

Hoi Judith,

Bedankt voor je berichtje, ik hoop ook dat het snel beter gaat, ze drinkt nu wel wer, maar weigert soms ook nog, gisteravondbijvoorbeeld, toen heb ik haar wat pap gegeven ze at niet allesop maar toch een groot deel. gister bleef ook alles en in.. maar vanmorgen ging ze eindelijk drinken zonder morren, krijgt ze er vlak na weer een hoestbui, en ja daar was er weer een grote boog melk eruit.. echt balen.. ik kijk het nog een aantal daagjes aan maar als het in de loop van de week niet over is,ga ik weer naar de huisarts dan maar een verwijzing voor de kinderarts..zolang hoesten is geen doen..

Jij ook succes en totschrijfs..

Kyrabella ( of zeg maar Deb ) want zo heet ik echt.

Terug
Bovenaan