Fles weigeren, help!!!

Hoi dames,

Finn krijgt bv. vanaf dat Finn 4 weken oud is oefenen we met de fles en dit ging altijd goed, tot vandaag!!!
Opeens weigert hij te drinken, het is 1 groot drama, hij doet het gewoon niet. Vervolgens drinkt hij wel gewoon uit de borst, dus hij heeft wel honger.
Ik had eerst voeding uit de vriezer, wat hij dus biet pakte. Een voeding later eerst grkolft en dit gelijk gegeven, werkt ook niet!
We gebruiken al vanaf het begin een avent fles.
Woensdag gaat hij voor het eerst naar het Kdv en moet dus wel de fles pakken! Iemand tips?

Liefs danielle

Hey Daniëlle,

Jeetje mina, wat vervelend! Ik kan me voorstellen dat je hier even heel erg stress van krijgt. Laura krijgt al weken flesvoeding (dus een hele andere situatie), maar dronk opeens deze week maar de helft van de fles leeg. We begrepen er echt helemaal niets van. Uiteindelijk hebben we een andere speen geprobeerd en nu drinkt ze weer 'normaal'. Ik heb geen idee als je hier iets aan hebt, maar hoop echt voor je dat Finn gauw weer uit de fles drinkt!

Liefs J

Dag Daniëlle
ik gebruik flessen van Tomme Tippee voor de afgekolfde melk. Ze hebben een grote brede speen die veel meer op een borst lijkt dan bijvoorbeeld Avent. Verder hebben we in het begin een fles gebruik van Breastflow. (breastflowfles.nl) Dit is een speciale fles voor flesweigeraars. Hij heeft een dubbele speen het het kindje moet de dezelfde techniek gebruiken als bij drinken uit de borst. Tomme Tippee flessen zijn redelijk goed verkrijgbaar overal. Breastflow alleen op internet, maar hij is niet veel duurder dan een gewone fles.
Veel succes ik hoop dat Finn snel weer uit een fles drinkt. Blijf proberen en laat hem happen naar de speen. Heb jij zelf de fles proberen te geven of deed iemand anders het. Kindjes kunnen soms wat in de war raken als moeder de fles zelf geeft. Ze ruiken de melk dan bij je borst maar krijgen de fles.
succes

Hoi dames,

Bedankt voor jullie reacties.
Finn heeft gisteren met heel veel moeite 80cc uit de avent fles gekregen. Maar denk niet dat hij echt 80cc heeft doorgeslikt.
Vanmorgen hebben we de Tommy tippee fles geprobeerd, hier dronk hij 80cc uit. Nog niet heel veel maar het ging wel beter dat de avent.
Ik kijk het vandaag nog even aan, ga elke voeding kolven en dan met de fles geven. Als Finn nog zo slecht drinkt ga ik vanavond de breastflow fles bestellen!
Mijn man en ik hebben beide de fles proberen te geven.

Liefs Danielle

Hoi Danielle,

Misschien begint hij verkouden te worden, en kan een neusspray helpen. Bij de borst hoeft hij niet zo hard te werken als bij de fles.

Succes ermee!

Liefs

Nee, helaas niet:-(
Finn drinkt gewoon echt niet, hij heeft wel honger.
Vind het zo raar. Ik geef de fles drinkt hij niet, kauwt een beetje op de speen, werkt hem met zijn tong naar buiten. Geef ik de borst hapt hij binnen 2 seconden.
Haal ik hem van de borst en geef gelijk de fles, 2 slokken is hij weer over de toeren, geef ik weer de borst en begint dan als een gek te drinken.
Heel raar.
Heb de breastflow fles besteld, speciaal voor flesweigeraars. Hoop dat hij morgen binnen komt!

Liefs

Terug
Bovenaan