Fles weigeren.....met 5.5. maand

Hallo Medemoeders onze zoon is nog geen 6 maanden dus ik gebruik nog zuigelingenvoeding. Het was altijd een goede drinker, 800-950 cc per dag. Maar sinds paar weken wordt het minder. Nu krijg ik er met moeite 700 cc in. En dat gaat niet eens met 4 flesjes. Als hij s' avonds naar bed gaat om half 8 heeft hij vaak maar 600 gedronken, dus geef ik hem om 22.00 maar een klein beetje. Is dit herkenbaar, is dit een fase?
 
Hoi,

Vanaf 5mnd hebben ze aan 4 flessen van 200cc, 800cc op een dag, in principe genoeg. Het komt niet zo nauw op een 100cc meer of minder. Dat is om de 5 uur. Het kan zijn dat 'ie gewoon nog geen (echte) trek heeft als jij een fles aanbiedt dus ik zou zeggen rekken. Maar geef je alleen melk of ook al fruit en groente? Op deze leeftijd mogen ze wel al het een en ander hebben want ze leven nu niet meer alleen van fles tot fles. Een sapje tussendoor om het rekken wat te vergemakkelijken. Ik wens je er veel succes mee! Groetjes
 
Hi Anoniem, ik geef af en toe beetje fruit en sinds gister ook groenten, dit gaan we nu elke dag doen, Tuurlijk zijn de hoeveelheden groenten enfruit nog niet veel. Ik weet dat ze aan 800 voldoende hebben maar die 4 flessen van 200 drinkt hij niet leeg...maar misschien komt dit vanzelf weer...
 
Mijn dochtertje dronk rond de 5, 6 maand nog niet eens drie flessen per dag. Eerst dronk ze wel goed. Wel is ze erg verkouden en ziek geweest daarna en toen dat eindelijk weer over was (na 2 maanden) begon ze eindelijk weer meer te drinken. Het kan ook met tandjes te maken hebben
 
Terug
Bovenaan