Fles weigeren

<p>Hoi hoi,   onze zoon is bijna 12 weken. Borstvoeding gaat gelukkig super goed. In het begin een overproductie dus ik was bij een lactatiekundige.. ik vertelde haar vol trots dat onze zoon (toen 4 weken) super goed elke avond 1 flesje afgeklofde melk dronk.. lactatie kundige in paniek en zei direct stoppen over paar weken weer verder.. ons eerste kind dus ik geloofde alles en dacht er niet bij na dat het nu een probleem zou worden.. bij 8 weken weer begonnen met savonds een flesje maar hij weigert tot nu toe steeds.  van cb al tips gehad en daarvan alles geprobeerd zoals lopend fles geven, ik (moeder( niet de fles geven, in de box de fles geven, andere fles geprobeerd, op momenten geprobeerd waarin hij geen honger had maar ook momenten dat hij honger begon te krijgen ..    over een maand begin ik weer met werken dus ben me nu wel zorgen aan het maken hoe dan….      sorry heel verhaal maar hopende op tips vanuit de echte ervaringsdeskundige </p><p> </p><p>Ter aanvulling; het enige wat we in die 4 weken hebben gewonnen is dat onze zoon niet meer heel hard begint te huilen bij de fles maar hij blijft bijten en met zijn tong spelen op het speentje </p>
 
Hoi, ik snap het helemaal. Dochter dronk met paar weken prima uit een flesje, maar rond 10 weken niet meer.. uiteindelijk dronk ze alleen een klein beetje uit de flesjes van MAM. Ze heeft toen periodes gehad dat ze wel dronk, maar helaas dronk ze vaak amper uit de fles. Met werken kreeg ze misschien 200 ml op een dag binnen met heel veel moeite. Dat haalde ze dan in als ik weer thuis was. 
Helaas dus niet echt een tip (behalve MAM flessen als je die nog niet geprobeerd had). Maar je bent absoluut niet de enige en t is super rot, maar t komt ook echt goed. Vanaf 4 maanden wel ook vast voedsel aangeboden als ij moest werken dus kreeg ze overdag toch wat binnen. En dan s ochtends en s avonds 2x nog maar veel bv geven. O en als het kan na een tijdje pap maken van afgekolfde melk en zo laten geven door andere.
Succes!
 
Ook op andere tijdstippen een flesje geprobeert te geven?
Soms hielp het hier om even In de speen te knijpen zodat er al wat melk uit kwam, zodat hij het proefde!(speen dus in de mond en dan op het zachte silicone drukken!)
En de medela calma werkte hier ook goed
 
hoi!!
hier 2 kids die allebei de fles weigeren/hebben geweigerd.
onze dochter ging het vanzelf beter als ik er niet was maar dit was pas na een maand of 5. op de opvang inderdaad snel vast voedsel erbij laten geven zodat ze het konden overbruggen. en dan halen ze het later wel in.  ik snap dat je gestrest erover raakt.. dat had ik zelf bij de 1e ook. maar als je niet in de buurt bent..  lijken ze het wel prima voor dan te vinden.. zodra je er weer bent worden ze piranha 's ?
onze zoon is nu 10 maanden en nog aan de borst.. hij wilt absoluut geen fles met melk (bv of kunst).. wel een beetje water/ thee / en koemelk..  dus dat krijgt hij ter overbrugging op de opvang. (al is het alles bij elkaar mss net 100 ml) ook een extra fruithap 
veel blijven oefenen en 1 fles hanteren. ik had de lansinoh (speciale fles voor bv kids) voor dochter. 
zoon krijgt nu van Kruidvat met smalle speen.. daar loopt t er al uit dus voor hele luie baby s ?
blijf rustig en elke dag 1 x oefenen. het komt goed! maar nogmaals ik voel helemaal met je mee.. want herken je verhaal helemaal.. 
succes ?
ps.. je kan eventueel nog  variëren met de temperatuur van de bv.. sommige willen juist wat kouder of warmer drinken
 
Dank jullie wel voor de tips!? we gaan ermee aan de slag en misschien moet ik idd wat langer uit beeld blijven maar we zitten nog aan elkaar vast gekleefd ?
 
Mijn dochter drinkt alleen uit de Philips Avent Natural fles. Ook speciaal voor baby's die ook borstvoeding krijgen. Misschien die eens proberen?
 
Ons zoontje deed dit ook. Wat bij ons heeft geholpen is op de borstvoedingsmanier voeden en hem zelf laten happen naar de speen. Nu pakt hij de speen weer gewoon ook op andere manieren.
 
Jeetje Mina, waarom heeft de lactatiekundige dat in hemelsnaam gezegd? De voedingsreflexen doven uit rond de huidige leeftijd van je kindje. Wanneer je vanaf een week of 5, 6 elke dag een fles aanbiedt blijven ze dit goed doen maar stop je een paar weken en begin je weer na het uitdoven van de reflexen dan lukt het vaak niet meer of heel moeizaam. Je kan nog proberen of het lukt als je baby erg slaperig is. Dan heb je bij deze termijn wel kans dat de reflexen nog wat doorkomen. 
 
Terug
Bovenaan