Fles weigeren

Wij hebben een dochtertje van 2 maanden nu moet ik over een maand weer gaan werken. En probeer ik al een halve maand de fles maar ze blijft maar weigeren. Nu was ik vandaag even weg zonder haar en was ze bij oma, maar wilde echt de fles niet.
Hebben jullie hier ervaring mee en welke fles werkte bij jullie goed voordat ik alle flessen die er bestaan bestel
 
Hier bij beide kindjes succes met de medela flesjes met speentje soft flow, dus gewone speentjes (er bestaat ook een medela calma die op de borst lijkt), maar ik heb geen ervaring met fles weigeren. Wel lastig joh! Succes, hoop dat je het kunt oplossen!
 
Hier bij beide succes met de MAM flessen, ze werken ook nog eens goed tegen darmkrampjes. Avent werkte hier bijvoorbeeld niet. 
 
Er is geen fles die het beste werkt, dat is echt afhankelijk van je kindje. 

In plaats van heel veel flessen en spenen proberen kun je beter een preverbale logopedist inschakelen. Of andere manieren van drinken proberen; cupje, rietjesbeker, 360-graden beker, lepelen. 
 
Hier was ook MAM favoriet. En inderdaad lukte het bij mij ook niet om zelf de fles te geven. Zodra ze wisten dat ik in de buurt was, werd de fles geweigerd. Het oefenen werd gedaan door manlief en de grootouders. Heeft wel 3-4 oppasmiddagen nodig gehad voordat ze door hadden dat het de fles was en verder geen alternatief. Daarna ging het prima. 
Succes!
 
Terug
Bovenaan