Fles weigeren

Hi lieve mama's,

Zijn hier ook mama's met baby's die de fles weigerden/weigeren terwijl jullie bijna weer aan het werk moeten?

Hoe hebben jullie dit opgelost? Wat als je werk al begint en hij weigerd de fles nog steeds?

Liefs, een paniekerige mama
 
Ik heb dit ook gehad met mijn dochtertje. Het goede nieuws wat mij werd verteld: het komt altijd goed! En ja, dat was ook zo!

We zijn 7 weken aan het oefenen geweest. Toen heb ik een doorverwijzing aan het consultatiebureau gevraagd voor een preverbaal logopedist. Deze heeft ons goede tips gegeven:
– de fles van Lansinoh met speen van natuurrubber,
– voeden in de kinderstoel, wij hebben dit in de Stokke newborn gedaan,
– afleiden met een muziekje/zingen,
– als baby gezichtje wegdraait, voorzichtig terug bewegen,
– fles vasthouden om rand van de speen ipv de fles zelf,
– en nog wel meer, maar dat zou ik moeten opzoeken.

Wij hadden ons ingesteld op een weekend wat pittig ging worden. Dit omdat we dus de hele dag de fles zouden gaan geven met afgekolfde melk. De eerste twee dagen op kamertemperatuur. De volgende dagen uit de koelkast en vervolgens uit de vriezer. Dat betekende voor mij dus, voor de fles gegeven zou worden, kolven. Ik vond dat best wel pittig. We waren gestart in het weekend zodat mijn vriend en ik konden afwisselen en ik wat meer ritme konden vinden met het kolven. Toen mijn vriend de eerste fles gaf, keek dochterlief ons aan zo van, ik weet niet wat jullie denken, maar ik drink die fles gewoon leeg.

Inmiddels varieert mijn vriend met hoe hij de fles geeft. Ik zelf houd redelijk vast aan voeden in het stoeltje, ivm associatie borst, aangezien wij nu per dag nog 1 fles geven.

Nadat wij dus een aantal dagen volledig de fles gaven, behalve de voeding voor het slapen en de nachtvoedingen, die dronk mijn dochter nog aan de borst bij mij, zijn we de borstvoedingen weer terug gaan brengen. Dus 1 borstvoeding per dag weer terug ipv een voeding via de fles. De dagen op de kinderopvang uiteraard volledig daar de fles. En thuis gewoon borstvoeding en elke dag 1 keer gekolfde melk uit de fles om de vaardigheid te behouden.

De preverbaal logopedist gaf aan dat als baby’s uit de borst kunnen drinken, ze dit motorisch gezien ook uit de fles kunnen. Waar het bij ons nu precies aan lag…. Geen idee. Maar ik was wel blij dat het uiteindelijk gelukt is.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
 
Wauw bedankt voor je verhaal en je advies! Ik ga zeker het cb bellen om het 1 en ander te vragen. Maar een kinderstoel hebben wij nog niet, wel een wipstoel maar dat lijkt me niet ideaal ?. Hij kan nog niet zelfstandig zitten en dergelijke. En ik geloof je, het komt altijd uiteindelijk goed. Bij de 1 sneller dan bij de ander.

Nogmaals bedankt dat je je verhaal wilde delen!
 
No thnx. Ik denk overigens dat t in een wipstoeltje ook kan. De Stokke newborn daar zit een baby nog niet rechtop in. Dus dat komt min of meer qua houding op t zelfde neer... Alleen schommelt hij niet. Heel veel succes!! Ik heb evt de naam van een goede praktijk en zij kan je zelfs telefonisch helpen. Je hebt dan alleen wel een doorverwijs brief nodig ivm de verzekering.
 
Terug
Bovenaan