fles weigeren

Dag vaders en moeders,

Mijn kleindochter Sofie van vijf maanden is heel erg verkouden en weigert al sinds een aantal dagen te drinken (Nutrilon). Bij het zien van de fles begint ze al te huilen. Haar ouders zijn met haar bij de kinderarts geweest, die vermoedt dat zij misschien astma heeft. Sinds gisteren krijgt ze Ventolin-spray via een baby-inhaler. Alleen, drinken doet ze bijna niet en als ze wel drinkt dan komt vaak alles er weer uit. Nu geven haar ouders de fles als ze slaapt!
Kan iemand ons misschien raad geven?
Alvast hartelijk dank.
 
Hallo Omi van Sofie,

Toch leuk dat er ook nog oma's op deze site zitten. Mijn moeder geeft mij altijd tips over wat ik moet doen. U heeft toch zelf ook wel eens zoiets meegemaakt. Mijn moeder zou zeggen probeer het met een lepeltje duurt wel wat langer maar dan krijgt ze toch alles binnen. En ze mag nu toch ook al wel wat normaal voedsel hebben. Kijk als je neus verstopt zit dan kun je niet makkelijk een fles leegdrinken. Dus ik zou zeggen gewoon lepelen.

Groetjes Ella
 
Dag Omi van Sofie,

Mijn zoontje van 7 maanden heeft tot zes maanden zijn fles geweigerd (hij heeft borstvoeding gehad). Wij hebben hem maanden pap met een lepeltje gegeven. Gaat niet snel, maar zo krijgt hij toch zijn voeding binnen. Sinds 3 weken wil hij ineens wel van de fles drinken! Waarschijnlijk zal Sofie weer van haar fles drinken, als ze zich beter voelt. Dus net als Ella zou ik zeggen: even volhouden en gewoon met een lepeltje geven. Even geduld en het komt wel weer goed met de fles!!!
Groetjes Jill, mama van Quinten
 
Terug
Bovenaan